מאוכזב מתפקודו של ביבי ומאי מוכנותו של העורף למלחמה, לא קוטל את טראמפ, סבור שישראל מחמיצה הזדמנות גדולה להשגת הסגר אזורי. אהוד ברק התראיין היום (שני) לגלי צה"ל והביע את דעתו בנוגע לשלל נושאים בוערים, מסרטון הירי בפלסטיני ועד לתקיפה האווירית בסוריה. 



"האינטרס של מדינת ישראל בסוריה הוא שלא תהיה היאחזות של האיראנים ליד הגבול וכמו כן עלינו לנסות למנוע שדרוג טילים של ארגון חיזבאללה", אמר ראש הממשלה לשעבר. "מאז מלחמת לבנון השנייה נוספו כ-10,000 טילים בשנה למערך החיזבאללה בלבנון".



לשאלה האם ישראל צריכה להתערב בנעשה בסוריה השיב ברק כי "אף אחד לא היה מצטער אם אסד היה נעלם יום אחד. לא בטוח שהתערבות ישירה של ישראל בסוריה היא דבר נכון, היא לא צריכה להתערב בלב המאבק בנסיבות הנוכחיות. התערבות של ישראל לא תכריע דבר. כל מדינה שתיתפס שישראל מסייעת לה יודבק עליה אות קין. נראה כי ארצות הברית נטשה את המערכה והשאירה את העבודה לאחרים. לא נראה כי ישנה אחדות אינטרסים בין רוסיה, טורקיה ואיראן לבין אסד, נראה כי הרוסים מהלכים כשחקני מפתח בהיעדר התערבות אמריקאית.

על טראמפ אמר ברק כי "אין באמת מקום לחפש איזה עקביות או לוגיקה, יש יתרונות מסוימים להיותו של נשיא ארה"ב לא צפוי. אחרי השגיאות של ממשל אובמה ואחרי שהרוסים נכנסו לסוריה אנשי הפנטגון אמרו לטראמפ שאי אפשר לצאת עדיין אז הוא הסכים. אחרי האירוע הקודם הם ירו עשרות טילי שיוט לבסיס סורי שאוחסן בו נשק כימי, משהו מהסוג הזה אולי יקרה".
לשאלת שביעות רצונו מתפקודו של ראש הממשלה השיב ברק כי הוא רחוק מלהיות מרוצה מתפקודו של הדרג המדיני במדינת ישראל והוסיף כי רה"מ לא עומד בחובתו להבטיח את מוכנות העורף למלחמה כוללת שהוא בעיקר מחויבות של הממשלה.
ברק התייחס גם לסרטון בו נראה חייל יורה בפלסטיני ואמר כי "בינתיים אלה דברים שקורים כל שבוע וכל יום, השיח זה לא העיקר, המעשה זה העיקר. יש  קצין באירוע הזה, מקור לפקודה. אני סומך על הרמטכ"ל ואיזנקוט הוכיח שהוא יכול לעמוד בלחצים".
באשר לתהליך המדיני טען ברק: "יש החמצה של הזדמנות פעם בדור. בסיום קמפ דייויד אמרתי  שאין לנו פרטנר עם ערפאת. עלינו האחריות לחפש את הפרטנר. עזוב את הפלסטינים, תסתכל על הפרטנרים האזוריים. האינטרס המשותף הוא הכלה של האיומים האיראניים בשילוב ידיים עם פרויקטים אזוריים. יש עניין ממדרגה ראשונה שישראל תמצא את הדרך להשיג הסדר עם העולם הסוני המתון. ברור שנצטרך להיות חזקים ולשלוט בשטח"

ברק סיכם את דבריו באומרו כי עצם כך שממשלת ישראל לא מוכנה להיכנס לחדר סגור עם הפלסטינים כשזה מוביל את ישראל למלחמת אזרחים או מעמיד בסימן שאלה את החזון הציוני הינו החמצת הזדמנות גדולה להסדר אזורי.