משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע היום (שבת) כי ארבעה פלסטינים נהרגו וכמה אחרים נפצעו, כתוצאה מירי ארטילרי של צה"ל שבוצע לכיוון תלת אופנוע (ריקשה) שנסע ממזרח לרפיח. מצה"ל, לעומת זאת, נמסר כי לא מוכר ירי שבוצע באזור שממזרח לרפיח. 



ב"אל ערביה" לא טענו כי מדובר בתקרית שמאחוריה עומד צה"ל, וציינו כי במקום התרחש פיצוץ, בעוד שב"אל קודס" כתבו כי מדובר בפגז של צה"ל שנורה לעבר צעירים שנחשדו על ידו בגרימת שריפה ליד נחל עוז, באמצעות בקבוק תבערה שנישא על ידי עפיפון.



לפי הפלסטינים ההרוגים באירוע הם עאיד סאלח חמאידה, אמג׳ד חוסני קאטרוס, הישאם מחמד עבד אל-עאל, מפקד שטח בפלוגות אל-קודס, ועאיד אל-קרעאווי. לפי התקשורת הפלסטינית, מדובר בפעילי הג'יהאד האסלאמי. מאוחר יותר, פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג׳יהאד, הודיעה כי ארבעת ההרוגים הם פעילי הארגון שנהרגו בעת "מילוי תפקידם" ממזרח לרפיח.



העימותים בעזה בסופ"ש. צילום: רויטרס
העימותים בעזה בסופ"ש. צילום: רויטרס



הדיווחים בנושא מתפרסמים לאחר סוף שבוע נוסף שבמהלכו התרחשו עימותים סמוך לגדר המערכת בין כוחות הביטחון ומפגינים פלסטינים. גם אתמול, בדומה לשבוע שעבר, המהומות התרחשו בחמישה מוקדים לאורך רצועת עזה, והשתתפו בהן כעשרת אלפים פלסטינים.



מדובר צה"ל נמסר אתמול כי "אירעו מספר ניסיונות לפגיעה במכשול הביטחוני ולחצייתו ובהם הנחת מטען באזור קרני שהתפוצץ ושילוח עפיפון ועליו בקבוק תבערה. אירועים אלה נוספים לניסיונות פיגוע מהשעות האחרונות, ובהם זריקות מטענים, בקבוקי תבערה וחבלה במכשול בטחוני".



ההפגנות התקיימו הפעם תחת הכותרת "הנפת דגל פלסטין - הצתת דגל הכיבוש". על פי דיווחים פלסטיניים צה"ל ביצע ירי אל עבר חשוד בניסיון לפריצת הגדר. עוד דווח על ירי עשרות רימוני גז מדמיע אל עבר מפגינים ממזרח לחאן יונס. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי באירועים נהרג אדם כבן 28 ונפצעו 968 אנשים, בהם 17 מצוותי רפואה או עיתונאים.