תקרית ירי נוספת התרחשה לפנות בוקר על גדר המערכת מזרחית לחאן יונס, במסגרתה ירה טנק של צה"ל לעבר חמישה חשודים שהתקרבו לגדר בגבול רצועת עזה. אחד מהם היה חמוש. הפלסטינים מדווחים על חמישה פצועים באירוע, זאת לאחר שאמש בוצע ירי ללא נפגעים לעבר כוחות צה"ל, שבעקבותיו תקפו כוחות הביטחון עמדת חמאס ברצועה.



ביום ראשון הותר לפרסום כי צה"ל השמיד מנהרה גדולה בצפון רצועת עזה. על פי הצבא, המנהרה שהושמדה הייתה מנהרת טרור של ארגון חמאס שהעבודה עליה החלה לאחר צוק איתן, והיא הייתה מנהרה איכותית ומשקעת. יש לציין כי זאת המנהרה החמישית שנחשפה בחודשים האחרונים על ידי צה"ל.
דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס הגיב לחשיפת המנהרה ואמר כי פני ישראל אינן להסלמה אך הוסיף כי המדינה "תסכל כל הפרת ריבונותה - בים, באוויר, ביבשה ובמתחם התת קרקעי", תוכך שהוא מציין שבמקביל נעשים מהלכים להקל על האוכלוסייה בעזה, כמו הרחבת מרחב הדיג לתושבי רצועת עזה. מנליס הוסיף עוד כי בצה"ל ידעו על המנהרה, שהיו לנה הרבה הסתעפויות בתוך הרצועה, זמן רב ועקבו אחריה, וכי השמדתה "נעשתה בעיתוי מבצעי שנוח לצה"ל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לסיכול בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "פותחים שבוע בהישג מודיעיני ומבצעי מרשים, עם השמדתה של מנהרת טרור נוספת, הארוכה והעמוקה ביותר שנחשפה עד כה. מנהרה שבחפירתה הושקעו מיליוני דולרים, כסף שבמקום להקל על מצוקת התושבים, טבע בחול. תושבי עזה, חמאס שורף את הכסף שלכם על מנהרות לשום מקום. על כולן נשים את היד".