הכוננות נמשכת: כמו בכל יום שישי בשבועות האחרונים, גם היום (שישי) צה”ל ערוך בכוחות מתוגברים בדרום לקראת חידוש הפרות הסדר על הגדר. עם זאת, במערכת הביטחון מקווים שגם היום תימשך מגמה של ירידה מסוימת בהיקף המשתתפים בהפרות הסדר. הזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי איימה בסרטון חדש, שפורסם אתמול, על מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, ועל בכירים נוספים בצה”ל. השר ישראל כ"ץ הזהיר הבוקר את הנהגת החמאס בעזה: "איומי הג'יהאד האסלאמי לפגוע בקציני צה"ל בירי צלפים, מעבר לגדר בעזה, מהווים חציית קו אדום. על הנהגת החמאס לדעת שכל ירי ופגיעה במפקדי צה"ל, מצד כל גורם בעזה, תביא באופן מיידי לחידוש מדיניות הסיכולים ולפגיעה קשה בהנהגת החמאס בעזה".
הג'יהאד האסלאמי מאיים על בכירים בצה"ל. צילום: רשתות ערביות

הבוקר הטיל צה"ל באמצעות מטוסים, כרוזי אזהרה מהתקרבות לגדר, מניסיון פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור. לפי הכרוזים, בהפרות הסדר האלימות בשבועות האחרונים נעשה שימוש באזרחים לכיסוי פעולות טרור כנגד תשתיות הביטחון של ישראל וכוחות צה"ל. עוד נכתב כי צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול כל מי שמבקש לפגוע בביטחון ישראל.
 
בכרוז נכתב: "אל תושבי עזה. הנכם משתתפים בהפרות סדר אלימות. חמאס מנצלת אתכם לביצוע פעילות טרור. צה"ל מוכן לכל תרחיש. הימנעו מהתקרבות לגדר ופגיעה בה. הימנעו משימוש בנשק וביצוע פעולות אלימות כנגד כוחות הביטחון הישראליים ואזרחי ישראל. התרחקו מגורמי טרור ומגורמים שמקדמים הפרות סדר ואלימות. צה"ל יפעל כנגד כל ניסיון לפגוע במכשול ובמרכיביו ובכל ציוד צבאי אחר. חמאס משתמשת בכם לקידום האינטרסים התנועתיים שלה. אל תצייתו להוראות חמאס אשר מסכנות את חייכם. אפשר גם אחרת - עתידכם בידכם".

כרוז האזהרה שטיל חיל האוויר ברצועה. צילום: דובר צה"ל
כרוז האזהרה שטיל חיל האוויר ברצועה. צילום: דובר צה"ל
 כזכור, כוחות הביטחון סיכלו שלשום פיגוע, זמן קצר לפני תחילת חגיגות יום העצמאות. בודקים ביטחוניים במעבר ריחן סמוך לג’נין גילו מטען נפץ רב־עוצמה שהוחבא על גג משאית שניסתה להיכנס לישראל. חבלני המשטרה פעלו לנטרול המטען, ונהג המשאית הפלסטיני נעצר. 

במהלך יום הזיכרון והחג נרשמו שני אירועים ברצועה. בערב יום הזיכרון נפתחה אש לעבר כוח צה”ל בצפון הרצועה. לא היו נפגעים, ובתגובה ירה טנק לעבר עמדת חמאס. שלשום לפנות בוקר, מזרחית לחאן יונס, זיהתה תצפית צה”ל חמישה חשודים מתקרבים לגדר. גם במקרה הזה פתח טנק באש והפלסטינים דיווחו על חמישה פצועים.