לאחר הגינויים ברחבי העולם, צה"ל התייחס בהודעה שיצאה הערב (שבת) למותו של מוחמד איוב בן ה-15 בגבול רצועת עזה, בה צוין כי האירוע המדובר מתוחקר. "אתמול התקיימו הפרות סדר אלימות ביותר בהשתתפות כעשרת אלפים איש, במהלכן הושלכו מטעני חבלה ובקבוקי תבערה, ונעשו ניסיונות רבים להשחית את הגדר ולפגוע בה. הכוחות הפעילו אמצעים רבים לפיזור הפגנות, ובמקרים מסוימים, משלא היה מנוס וכלל האמצעים לא מנעו את הסכנה, ביצעו ירי לפי כללי הפתיחה באש. כל מקרה בו נטען כי אדם נהרג מירי צה"ל (כך גם מותו של הנער בן ה-15), מתוחקר באופן יסודי על ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיים ונבדק על ידי מנגנון התחקור המטכ״לי. ממצאי התחקירים מועברים לפרקליטות הצבאית".



עוד הוסיפו: "צה״ל פועל באופן שוטף להפקת לקחים מבצעיים ולצמצום מספר הנפגעים מירי במרחב המכשול הביטחוני. למרבה הצער, חמאס פועל באופן מכוון ומתוכנן לסיכון אזרחים, כאשר מדי שבוע הוא מציב בחזית הפרות הסדר האלימות ילדים צעירים, נערים ונשים, הנשלחים לגדר ומשמשים בפועל "מגן אנושי" למימוש מטרות החמאס". 



התקרית התרחשה מספר שעות לאחר שצה"ל הטיל כרוזים על הכפר של איוב וקרא לתושבים להתרחק מהגדר. האם סיפרה לרויטרס כי הזהירה את בנה לא להשתתף בהפגנות, וכי המשפחה לא ידעה על כוונתו האמיתית. "הוא ביקש מדודתו להגיד לי שהוא יחזור עוד שעה", סיפרה אמו, רעדה איוב. 



שר הביטחון אביגדור ליברמן האשים את חמאס במותו של הנער: "האשמים היחידים במות הנער בן ה-15 בעזה הם ראשי חמאס. אותם מנהיגים פחדנים שמסתתרים מאחורי נשים וילדים ושולחים אותם קדימה כמגן אנושי, כדי שהם יוכלו להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל. אני שב ואומר לתושבי עזה. סגולה לאריכות ימים: אל תתקרבו לגדר".



האיחוד האירופי גינה מוקדם יותר היום את ישראל בעקבות מותו של הנער. בהודעה שפרסם האיחוד, נאמר כי "חיילים ישראלים שוב פתחו באש לעבר מפגינים ברצועת עזה והשתמשו בתחמושת חיה שגרמה למותם של ארבעה פלסטינים, כולל נער בן 15, ופצעו יותר מ-150. יש צורך בחקירה מלאה על מנת להבין מה קרה ומדוע".



אתמול תקף שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, את ישראל וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ירי בילדים הנו מקומם ומזעזע. כיצד הרג של ילד היום בעזה מסייע להשגת שלום? זה לא! זה רק מזין יותר כעס ויוצר עוד הרג. ילדים צריכים להיות מוגנים מאלימות ולא חשופים לה. ילדים לא צריכים להיהרג בידי אחרים! יש לחקור את האירוע הטרגי הזה".