רוסיה הודיעה כי תעביר לסוריה את מערכת ההגנה מפני טילים S-300 בעקבות תקיפת המערב במדינה. תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן, אמר הבוקר (חמישי) לאילה חסון ב-103FM כי "הרוסים מודאגים מהפגיעה ביוקרתם לאחר התקפה המערבית בסוריה. אותה תקיפה משולבת של מדינות אירופיות יחד עם ארה"ב הוכיחה שסוריה נמצאת במגרש של המערב באופן בלעדי ושהמערב חזק מספיק כדי לנהל מאבק באזור בעוד שהמאמץ הרוסי למנוע את התקיפה נכשל כישלון חריף". 

קופרווסר הוסיף: "במקביל גם ישראל הכריזה שבמידת הצורך היא תפעל בסוריה לפי צורכיה. כל אלו מציגים את הרוסים כמי שאינם מסוגלים לספק הגנה לבנות בריתה והיא נחלשת. הדרך שלה לתקן את המצב היא להעביר לסוריה מערכות להגנה אווירית תחת חסותה". 
לדברי בכיר אמ"ן לשעבר, "מערכות ההגנה החדשות שרוסיה סיפקה לסוריה הינן קפיצת מדרגה ביכולת ההגנה של הסורים שמצטרפת למערכות ההגנה שכבר קיימות באזור. במידה וישראל תרצה לפעול בסוריה נשאלת השאלה האם הן עלולות לשבש את התקיפה. מצד שני, אם המערב יחליט לתקוף בסוריה בשנית ויצליח, זה יעיד על כוח ההגנה של רוסיה".

 

כשנשאל אם צפויה תקיפה איראנית, השיב קופרווסר כי "האיראנים מעוניינים להגיב, אך הם פחות עסוקים בתקיפות שמיוחסות לישראל אלא בדברים שטראמפ עומד לעשות ב-12 במאי בנוגע לסוגיית הגרעין. בימים אלו יש קרב מדיני גדול על הצעדים שטראמפ מכוון אליהם, כששלל מנהיגים מאירופה מגיעים אליו ומנסים לשנות את דעתו מלסגת מהסכם הגרעין שנחתם. 
"לעת עתה נראה שנשיא ארה"ב וצוותו נחושים לבטל או לשנות את ההסכם בצורה מהותית. ייתכן שבמסגרת התגובות לביטול ההסכם איראן תחליט להגיב גם לעבר ישראל. יש לזכור שאין להם עניין בהסלמה כללית והם נרתעים מהעוצמה הישראלית והאמריקאית גם יחד".
עריכה: איתמר זיגלמן