האדמה רעדה הלילה (שני) בסוריה לאחר שחוסלו מחסני אמצעי לחימה במדינה והובילו להרג של עשרות בני אדם, ביניהם 18 איראנים ובכירים במשמרות המהפכה. האלוף (במיל') עמירם לוין פירש את התקיפה והכריז - 'אנחנו נערכים למלחמה'. בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM אמר לוין כי "חודשים ארוכים אני טוען שאנו נגררים למלחמה. התבססות איראן בסוריה היא רעה עבור ישראל ומובילה אותה לשלוח זרועות לכל האזורים בשטח. הדילמה של ישראל היא אם להסתפק בשמירה על הקווים האדומים המוגבלים שברשותה או להחליט שאיראן לא תמצא במדינת סוריה כלל וכלל".



"לעת עתה ישראל בחרה לפנות לעימות חזיתי מול סוריה בקולי קולות בתקיפה צבאית ונאומים חוצבי להבות על הקווים האדומים של ישראל במקום להתמקד באסטרטגיה מוגבלת במאמץ דיפלומטי שקט", הוסיף האלוף במיל'.



לדברי לוין, "במידה ויימצא בסוריה נשק שובר שוויון שיאפשר לה לפגוע באזרחי ישראל יש לנו את הזכות לפגוע בהם. צה"ל ונתניהו צודקים בהערכה שמצבה האסטרטגי של ישראל חזק מאוד נגד היריבים שלנו בסוריה ובאיראן לעת עתה. השאלה היא מה יהיה בהמשך וזה תלוי בנו".



כשנשאל אם ישנם חילוקי דעות בין הדרג הצבאי למדיני בנושא השיב: "צה"ל כמובן מדברר את מדיניות הממשלה וזהו תפקידו. הוא לא צריך להדליף את חילוקי הדעות. אין חולק על חוזקה של ישראל מול יריביה הביטחוניים, אך השאלה היא אסטרטגית והאם נכון לנהוג באיפוק או שעלינו לתקוף. זוהי מחלוקת לגיטימית".





על ההיערכות להצטרפותו של בני גנץ למפלגת העבודה סיפר לוין: "באתי לעבוד כדי לשנות את הכיוון של המדינה דרך מפלגת העבודה. אני בעד לא להתעלם עם בעיות אלא להתמודד איתן על מנת לפתור אותן. אנחנו נתקן את הדברים בהנהגתו של אבי גבאי. בני גנץ מוזמן למפלגת העבודה לכל תפקיד שאבי גבאי יבחר עבורו. עדיין לא שמענו את עמדותיו אך יש מקום לכולם. אני לא ביצעתי עסקה איתו, אלא קורא לו להצטרף כדי שנשנה את הכיוון של המדינה".



"את השינוי לא עושים על הגדר אלא קופצים למים ויוצאים לעבוד", הוסיף לוין. "חשוב שהגנרלים יגיעו ויביעו את עמדתם בנוגע לסוגיות הביטחוניות המאוד מורכבות שלנו, אני קורא לבני גנץ, גבי אשכנזי, אהוד ברק ואחרים להצטרף לדיון לפי השקפותיהם כאנשים חשובים ובעלי ניסיון בשטח".



עריכה: איתמר זיגלמן