על רקע הדיווחים ישראל שוב תקפה מתקן איראני בסוריה, הודיע היום (שני) ראש הממשלה נתניהו כי ימסור הודעה שתתייחס לסוגיית האיום האיראני, ויציג מסמכים, שעל פי טענת מקורביו, יהיו סוג של אקדח מעשן בכל הקשור לתוכנית הגרעין. מי שהתייחס להתפתחויות האחרונות הוא האלוף במיל' גיורא איילנד, שהתראיין ב-103FM בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד.
"אין ספק שיש תחרות קשה על דעתו של טראמפ בכל הקשור לנושא הגרעין האיראני. הוא ומקורביו והאנשים החדשים כמו פומפאו ובולטון, וכמובן ישראל, טוענים שאין מה להסביר על הסכם הגרעין, אלא אם יהיו שינויים דרמטיים. מצד שני, אירופה לוחצת שאין סיבה לשנות את ההסכם, ושלא תהיה תועלת בשינויו. אני מעריך שלא תהיה מלחמה.

  ". 
אילנד חידד את דבריו והוסיף: "במסגרת הלחץ העולמי, ישראל מקדימה את שאר המדינות ואמורה להציג סוג של 'אקדח מעשן' על הפרות ההסכם הקיים. לכאורה, להסכם יש יתרונות וחסרונות, אבל כל הבסיס לקיומו הוא שאיראן מקיימת את מה שהתחייבה, ואם יש פה 'אקדח מעשן', שיוכיח שאיראן לא עומדת בו, ההסכם תכליתו להתבטל. אם ההסכם יבוטל, ישראל מתחילה תהליך שאי אפשר לעצור אותו. אנחנו זוכרים אירועים כאלה בעבר, האמריקאים באו עם הוכחות על נשק בלתי קונבנציונלי שעיראק מפתחת, והתברר שלא היו הוכחות של ממש. אני לא יודע כמה ההוכחות חזקות". 

באשר לעיתוי התקיפה הוסיף איילנד: "בהנחה שישראל תקפה, מתברר שהיא הפתיעה גם אותנו. הקבינט מתכנס, שר הביטחון חזר בבהלה מארצות הברית. אם זה אנחנו, אנחנו מפתיעים את עצמנו? לפעמים כן. אתה מבין שאם יש תנאים יוצאי דופן, והרבה ביצים בסל אחד, זאת פצצה מתקתקת שיודעת שתהיה פעולה שלהם, ואם לא נתקוף עכשיו, אז זה יהיה מאוחר מדי. אם נוצרים התנאים, לפעמים גם דרג נמוך מבצע את התקיפה, כי האישור העקרוני ניתן. כשנוצרת הזדמנות צריך לקבל החלטה תוך דקות או שעות ספורות. אח"כ תסביר לכל המערכת, זה התרחיש שאני מעריך שקרה פה. זאת מטרה הכרחית".
איילנד סיכם והוסיף: "היכולת של איראן כרגע לתקוף אותנו היא נמוכה. לא סוריה ולא רוסיה מעוניינות בעימות, ולכן האיראנים לא יצליחו לסחוף את בעלי בריתם למשהו נגדנו. נכון שיש להם טילים שעשויים להגיע לישראל, אבל זה מספר קטן, שהחץ יכול להכיל ולהפיל. איראן במצב של חולשה, כי אם הם יתקפו את ישראל, הם בסכנה שארה"ב תתערב". 
"האיום הכי גדול יכול להיות חזבאללה, אבל גם זאת בעיה. אם חזבאללה פותח בעימות עם ישראל, יהיה הרס קשה בלבנון, והציבור שלהם לא יסלח. הם ייאלצו להגיב, אבל היכולת שלהם די מוגבלת. הם לא רוצים לשבור את כל הכלים כרגע ולהפוך את הסכם הגרעין. אני מעריך שלא תהיה מלחמה, זה נכון שחלק אחר חושב שכן, וגם אומרים שמאי יהיה החודש החם ביותר מאז 67' אבל אני מעריך שלא תהיה מלחמה".