פרטים חדשים על המבצע של המוסד לאיסוף המידע על תוכנית הגרעין האיראנית, אותו חשף אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הדיווח שפורסם הערב (שלישי) ב"החדשות", כוח של המוסד מצליח להגיע למחסן בו נמצאים החומרים על בסיס מידע מדויק ולהיכנס לקרון בו נמצאת הכספת המאחסנת את החומר. לוחמי המוסד מצליחים, על ידי אמצעים ייחודיים, לקחת את הכספת ואז מתחיל שלב חילוץ החומרים מאיראן.



באיראן עלו על הפריצה ולמרות זאת הצליחו אנשי המוסד לצאת מהמדינה כשעל זנבם נמצאים אנשי המודיעין האיראני שמנסים להבין מהיכן הם הגיעו. פרטי נוסף שנחשף הוא שהמוסד רצה לתת למבצע שם תנכ"י בגלל גודלו, אולם לבסוף החליטו על שם אחר, שאסור לפרסם אותו משום שהמבצע בעצם עדיין לא הסתיים. 



על פי דיווח בחדשות עשר, במוסד למדו על קיומו של הארכיון כבר חודש אחרי שהסכם הגרעין נכנס לתוקפו, בינואר 2016. באיראן ידעו על קיומו רק קומץ אנשים. בינואר 2018 החל המבצע, כשבפברואר כבר החל מבצע התרגום בשיתוף אנשי מודיעין, כאשר חלק מהמסמכים נאלצו להישאר באיראן בשל מחסור במקום.



על פי הדיווח ב"החדשות", במהלך המבצע היו לא מעט תקלות, אולם, כאמור, בסופו של דבר הצליח המוסד להוציא את החומר, דבר שכדי לעשותו יש צורך שתשתית נרחבת באיראן עצמה. 



בה"חדשות דווח גם על קבלת ההחלטה לפרסם את הדברים. ההליך היה מסודר מאוד ובדיון לקחו חלק ראש הממשלה, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אש המוסד יוסי כהן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט וראש אמ"ן אלוף תמיר היימן. כולם היו בדעה שיש לפרסם בווליום הגבוה האפשרי.