טרור עפיפוני התבערה באזור עוטף עזה נמשך גם היום (רביעי) כאשר עפיפון תבערה נוסף הצית שריפה בשלושה מוקדים בשדה שעורה סמוך ליישוב בארי, השייך לחברה החקלאית "מושבי הנגב", המשותפת ליישובי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב. עד כה נשרפו 350 דונם שדות תבואה של "חברת מושבי הנגב" בנזק משוער של כ-175 אלף שקלים. מזג האוויר השרבי הקשה אף הוא על המאבק בלהבות של כוחות הכיבוי הרבים שהיו במקום.



שריפה סמוך ליישוב בארי

שריפה סמוך ליישוב בארי. צילום: כבאות והצלה נגב



ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן פרסמו הודעה משותפת בה נכתב כי "בשעה שבית המשפט דן בירושלים בעתירת ארגוני שמאל לכבול את ידיהם של החיילים העומדים מול הפורעים העזתים המבקשים לפרוץ את גדר המערכת, נמשכות ההצתות של בשדות החקלאים. לא מיותר להזכיר לארגוני זכויות הפלסטינים ולשופטים שגם יידויי אבנים והצתת שדות זו אלימות. אלימות שכבר גרמה וגורמת נזקים כלכליים קשים אבל גם מאיימת על חיי אדם. הצתת שדות באמצעות עפיפוני תבערה על ידי פורעים פלסטינים כבר איננה מוגבלת להפגנות השיבה של ימי שישי אלא הפכו ליומיומיות. אנחנו תובעים מצה"ל לשים קץ לאלימות הזאת".



ח"כ חיים ילין מיש עתיד ותושב עוטף עזה אמר בתגובה לשריפה כי "אסור לזלזל בטרור העפיפונים שצובר תאוצה בשבועות האחרונים. מי שמזלזל עכשיו, ימצא את עצמו עם רחפנים בוערים שמאיימים על שטח ישראל. כמו שכל חוליית מחבלים יודעת שצה"ל יכול לפגוע בה, כך כל אחד שמרים עפיפון צריך לדעת שהוא יפגע. נדרשת תגובה הולמת כדי לעצור את טרור העפיפונים".