היערכות שיא בצפון בשל החשש מתגובה איראנית לתקיפה המיוחסת לישראל בסיס T-4 ושגרמה להרג שבעה אנשי משמרות המהפכה. על פי הדיווח ב"החדשות", צה"ל בנוקט שורה של פעולות באוויר וביבשה כדי למנוע חדירה ליישובים או לבסיסים צבאיים. 

הדברים באים בהמשך לחשיפת צה"ל אמש, לפיה איראן מתכננת להגיב באמצעות ירי טילים משטח סוריה לעבר מטרות צבאיות בישראל. את הירי אמורות לבצע מיליציות שיעיות המאומנות על ידי חיזבאללה. 
על פי דיווח בחדשות עשר, בימים האחרונים רואים הכנות של כוח אל קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שמפקדו, קאסם סולימאני, מוביל את המהלך. ב"החדשות" בונה גיס אל-קודס בסוריה יחידות מעורבות של מיליציות שיעיות שהועברו לסוריה על ידי האיראנים, וכן בעלי מקצועות ייחודיים של חיזבאללה כדי לאפשר קליטה ושיגור רקטות לשטח ישראל. 

לדברי פרשן "החדשות", רוני דניאל, הפעלת "שלוחים" (פרוקסי) זה חלק מרכזי מאסטרטגיית הפעולה של משמרות המהפכה האיראניים, כשהרעיון הוא לבצע פעולות, לתקוף ולא להיחשף כמי שמוביל את המהלכים הללו. איראן פועלת כך בתימן ובמקומות אחרים ולכן גם פה במזרח התיכון בתכנון לבצע פיגוע בישראל הם נשענים על מיליציות שיעיות ועל חיזבאללה". ההערכה במערכת הביטחון היא איראן אינה רוצה במלחמה, אל אך ורק לנקום על הרג אנשיה בסוריה.