ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שני) בטקס לציון 70 שנה לצה"ל בלטרון בהשתתפות נשיא המדינה, שר הביטחון, והרמטכ"ל גדי איזנקוט והתייחס לאירועים האחרונים. "הרצל כתב שהמכבים ישובו לתחייה וזה מה שקרה, קם לעמנו מושיע ומגן והמושיע ומגן הוא צה"ל", אמר נתניהו, "הרצל עמד על הצורך בחיל הגנה שבצלו נחסה. בעקבותיו הגדיר ז'בוטינסקי את חומת הברזל ובן גוריון הקים את חומת הברזל. הערכים שמנחים את חיילינו עד היום הם דבקות במטרה, נחישות אין קץ וחתירה לניצחון. במשמרת שלנו יצאנו למשימותינו וידענו שאנו חוצצים בין עמנו למבקשי רעתנו".



"אנו מחבקים את המשפחות השכולות, מחבקים את הפצועים ונודרים נדר שנשיב את החטופים", הוסיף עוד ראש הממשלה, "לעתים עלינו לשלם מחיר בעורף ובחזית, היכול להשיב מלחמה נגד אויבינו. מי שיפגע בנו אנו נפגע בו. ידעו האויבים המאיימים עלינו בהשמדה כי הם יתקלו בקיר ברזל. הם לא יכולו לנו והם שמים עצמם בסכנה רבה". 

ליברמן, ריבלין ואיזנקוט. צילום: חיים צח, לע"מ


שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "האויבים שסביבנו שינו את שמותיהם ופניהם אך המזרח התיכון עדיין סוער ואנחנו ממשיכים לשמור על העליונות הערכית שלנו. אין ספק וכבר אמרו את זה קודם, ההון האנושי הוא הנשק האמיתי של צה"ל. לא פעם אמרו חיילים בכל המלחמות, שחשו איך בתעלת סואץ הם הגנו בגופם על ירושלים ותל אביב. כל חייל מבין היום שהצלחתו במשימה בעוטף עזה או בגבול הצפון היא מרכיב משמעותי בביטחון המדינה".

"בכל 70 שנותיו צה"ל היה ועודנו אחד מהצבאות הערכיים והמוסריים בעולם", המשיך ליברמן, "טוהר הנשק תמיד הוביל אותנו ולא פעם שילמנו על כך מחיר כבד מאוד. צה"ל נרתם לסייע בידע ובאמצעים למדינות רבות בעולם. צה"ל הוא צבא חברתי וקולט עלייה ואני יכול להעיד על כך באופן אישי. צה"ל אינו רק צבא ההגנה של ישראל אלא גם רכיב משמעותי באופיה של מדינת ישראל. צה"ל הוא מצודה בה נשמר הייצוג האמיתי של מחויבות למען המדינה. גם אם לא כולם מגיעים אל הבקו"ם, עדיין זה צבא מלכד ומאחד. אנחנו עם שוכן שלום, אך נחוץ ונחרץ. למדנו לא לזלזל באף איום ולא נוותר לאף אחד. 70 שנה ואפשר להביט לאחור בהרבה גאווה ולמחר בהרבה ביטחון".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר כי "הנפיצות והמורכבות בזירות השונות, מאמצי ההתעצמות של אויבינו וניסיונותיה של איראן להעמיק את אחיזתה סמוך לגבולותינו - כל אלה מחייבים אותנו ליוזמה ונחישות ולחזק את ההיערכות והמוכנות מול כל תרחיש".