לאחר יממה דרמטית מאוד, בה נפתחו המקלטים ברמת בגולן, הורמה הכוננות ותופי המלחמה מאיראן נשמעים בכל עבר, התראיין הערב (רביעי) שר הביטחון אביגדור ליברמן ל"חדשות" והתייחס למצב המתוח בצפון. "אני לא זוכר מה היה אתמול אבל אני יכול להסביר לך נוסחה מאוד פשוטה: אם מישהו רוצה לשגר עלינו טילים אנחנו משתדלים להקדים אותו. האיראנים מנסים להקים חזית שלישית מרמת הגולן הסורית כמו שהם בנו את חיזבאללה בלבנון", אמר שר הביטחון.



תקיפה בסוריה

"הם רוצים משהו דומה או יותר מזה בצד הסורי, ואנחנו לא נאפשר להפוך את סוריה לבסיס קדמי נגד ישראל, אני לא חושב שמישהו בישראל יסכים שיוצבו בסוריה טילי נ"מ שיאיימו על נתב"ג", הדגיש ליברמן. לדבריו, "איראן מנסה לבנות בסוריה בסיס ימי ואווירי, ולהביא טילי נ"מ ומל"טים חמושים".עם זאת, שר הביטחון הדגיש: "לא לעולם חוסן, אי אפשר לסגור הכל הרמטית במאה אחוז, אבל צריך לעשות מאמץ של מאה אחוז להגן על אזרחי ישראל. אנחנו פועלים בשיקול דעת, באחריות. המסר לאיראן אם תשלח עלינו מטילים? לא כדאי לכם". 



"מנסה להקים חזית שלישית בסוריה". נשיא איראן רוחאני. צילום: רויטרס
"מנסה להקים חזית שלישית בסוריה". נשיא איראן רוחאני. צילום: רויטרס


ליברמן הוסיף: "המטרה של איראן המוצהרת היא להשמיד את הישות הציונית. הם אפילו לא אומרים מדינת ישראל, הם אומרים הישות הציונית. אנחנו רואים את המאמצים שלהם בכל מקום, של החיזבאללה, של החמאס, של הג'יהאד האסלאמי, זרועות בכל המזרח התיכון ולא רק בו". עם זאת הבהיר: "אני לא חושב שאנחנו ערב מלחמה אנחנו עושים הכל על מנת לא להסלים".
 
השר אמר כי הסנקציות החדשות על איראן ימנעו ממדינות אירופה לסחור איתה. "תראה זה פשוט חוסר הבנה כשאנחנו מדברים על הסנקציות מהסוג שטראמפ קיבל, אנחנו מדברים על סנקציות לא רק על איראן אלא על כל החברות שסוחרות עם איראן", אמר ליברמן. "אני לא מאמין שחברה אירופית כלשהי תשקיע באיראן עם הסנקציות האמריקאיות, הם פשוט יצטרכו לבחור. אותן חברות לא יוכלו להעביר דולרים ולא יוכלו להשתמש בבנקים האמריקאים, ולכן אני לא חושב שחברה אירופית תרצה לעשות את זה".