איראן הגיבה הלילה (חמישי) לראשונה לתקיפות הישראליות בסוריה. ושיגרה טילים לעבר רמת הגולן. בתגובה, ישראל תקפה מטרות בסוריה על פי דיווחים, בתקיפה הישראלית נהרגו 23 נבני אדם, אולם סוריה טוענת כי מדובר בשלושה הרוגים בלבד. פרשן חדשות עשר לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, אמר בתוכנית הקבינט הביטחוני ב-103FM כי בשבועות האחרונים יש פיחות מהיר בכוח האיראני בסוריה. "ישראל קוראת אותם כמו ספר פתוח, למרות שאולי התעוררה קצת מאוחר", אמר. 
רוני דניאל התייחס לדבריו ואמר כי "האיראנים בחרו לעצמם את הזירה הכי פחות נוחה לתקוף את ישראל בשל העליונות המודיעינית והצבאית של ישראל, והתוצאה היא מה שקרה הלילה". 
יחזקאל הסכים איתו והוסיף כי "מה שמעניין פה זו התגובה של חיזבאללה: תראו איך הוא שותק ונותן לאיראן להוביל. כשיש לו שיקולים שונים הוא כן יכול להוציא עצמו מהמשוואה". 

 

יואב לימור ביקש מיחזקאלי להסביר את התגובה של אסד: "בתקיפות האחרונות המיוחסות לישראל הוא שמר על שתיקה, והלילה הוא שוב יורה נ.מ. וישראל משמידה לוחמי סוללות. מה הוא רוצה, הרי הוא המטרה הכי קלה מבחינת ישראל".
יחזקאלי: "אסד עשה עסקה לא טובה, הוא הזמין את האיראנים שיצילו אותו מהמורדים ועכשיו הוא נאלץ לתת להם נתחים מהמדינה שלו. תראו איך בכל מתקפה התגובה של המשטר מוזרה. ב-T-4 הם אמרו זה לא שלנו ופעם אומרים שזה לא קרה וכשזה מצליח הם אומרים זה אנחנו". 
"האיראנים מסבכים את אסד כי הוא יודע שהוא אמנם יישאר בשלטון אך לא בטוח שהוא יהיה ריבון במדינה שלו או רק חלק מפאזל שיעי שמתחיל בתימן ונגמר בביירות". לדבריו, בעיה נוספת של אסד היא ש"הרוסים מבינים שאם ישראל תגרש את איראן זה לא יהיה סוף העולם. הם זזים קצת הצידה".

רוני דניאל התייחס לדבריו וסיכם: "גם איראן וגם רוסיה הגיעו למזרח התיכון לא לפרק זמן קצר, הן רוצות להישאר כאן לאורך זמן. להערכתי הגורם היחיד שיכול להרגיע את השטח ולקבוע היא רוסיה. ברגע שפוטין ירצה זה מה שיהיה".
לסיום התייחס הפרשן לשבוע הבא, אז צפויה להיפתח השגרירות האמריקאית בירושלים ולאחר מכן יום הנכבה: "לדעתי חמאס שוב ירה לעצמו ברגל ולכן אני לא מתרגש מהאיומים להסלמה. אמנם הוא החל בהפגנות אך המספרים מעידים על כך שמדובר בשלטון שמוביל את העם לכיוון שהוא אינו רוצה ללכת. אני עדיין לא רואה את ההמונים מתקוממים. תהיה שגרירות והשטחים יחזרו לשגרה. השאלה הגדולה באמת היא מה יהיה ביום שאחרי אבו מאזן ומהי המורשת שהוא ישאיר אחריו".

 עריכת תוכן 103FM: איתמר זילגמן