קצין בכיר בחיל האוויר קיים הערב (חמישי) תדרוך לתקשורת על התקיפה הישראלית בלילה על מטרות סוריות ואיראניות בסוריה. "מזה מספר ימים חיל האוויר מתכונן למתקפה של כוח אל קודס האיראני בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אלינו", אמר. "כבר שלשום סיכלנו אירוע של ירי, כאשר תקפנו משגר רב קני לפני ביצוע הירי". עוד אמר הבכיר כי "אנחנו פועלים במרחב הסורי מזה זמן רב, הזהרנו את הסורים ואנחנו מעבירים להם מסרים ברורים, שנמשיך לפעול כנגד איראנים בשטחם". 

הקצין הבכיר אמר כי הלילה, בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל, חיל האוויר פעל בצורה נרחבת. "מדובר במבצע הגדול ביותר מאז 1974. תוך פחות משעתיים הותקפו עשרות מטרות איראניות בסוריה. בהם גם המשגר שירה לעבר רמת הגולן", אמר. בין המטרות שהותקפו: יעדי 
מודיעין, מחנות, אתרי לוגיסטיקה, עמדות, וכלי לחימה הפרוסים באזורים, שונים כולל דמשק.

"תוך כדי התקיפה שוגרו לעבר מטוסינו עשרות טילי קרקע-אוויר מכל הסוגים, כולל סוללות מתקדמות. כל סוללה שירתה הושמדה. תקפנו את מערך ההגנה אווירית שלהם באופן נרחב". "אנחנו מבהירים - כל סוללה, גם S-300 כשתגיע, אם היא מאיימת על מטוסינו - תושמד".

הקצין התייחס גם לפריסה הגנתית של צה"ל: "מערך ההגנה האווירית שלנו פרוס בכל הארץ מזה כמה שבועות, כולל ברמת הגולן, ופעל בצורה טובה וסיכל את הירי. התגובה שלנו הייתה נרחבת מהטעם שמדובר באירוע חמור וניסיון לפגיעה בריבונות הישראלית. אנחנו רואים בזה מהלך חמור ולכן התגובה הייתה נחרצת". "מערכת קלע דוד (שרביט קסמים) השתתפה במערך ההגנה באירועים האחרונים, פרסנו את מערך כיפת ברזל באופן מיטבי, כאשר גם גזרות אחרות נלקחו בחשבון, יש לנו עוד מדרגה לפריסות נוספות".

הקצין התייחס גם לתיאום עם הרוסים: "תיאמנו את התקיפה, הודענו להם מראש והמנגנון הזה עבד במלואו ושימרנו לנו את חופש הפעולה. גם עם האמריקאים היינו מתואמים בצורה מלאה". לדבריו, 
גם עכשיו יש בידי כוח קודס יכולת לירות לעבר ישראל. "הפעולה שלנו לא פגעה בכל הטילים והמשגרים שיש בידיהם. לרוסים אמרנו שאנחנו הולכים לתקוף בסוריה, אבל לא אמרנו איפה תוקפים ואיזה מטרות. מטרת התיאום למנוע כל חיכוך אפשרי, כל עוד הסורים פועלים כנגד כוחותינו.

הפעולה האווירית הכי גדולה בסוריה מאז 1974. התקיפה הישראלית בסוריה. צילום מסך
הפעולה האווירית הכי גדולה בסוריה מאז 1974. התקיפה הישראלית בסוריה. צילום מסך

לגבי העתיד אמר הקצין כי "אנחנו מסתכלים כבר על השלב הבא. אני לא יודע מה המצב יביא בהמשך הדרך, אבל אנחנו מוכנים ונערכים לכל תרחיש בגזרה הצפונית, כולל האפשרות שחיזבאללה יפעל נגדנו, אבל גם בגזרות הדרום והתקופה הרגישה שעוד עומדת לפנינו.

"אנחנו ממשיכים לתחקר את הפעילות, גם כשמדובר בפעילות מוצלחת יש לנו הרבה מאוד מה לתחקר. השתמשנו בעשרות רבות של פצצות. תנאי מזג האוויר היו מגבילים, שמים שהיו עמוסים שדרשו תיאום וסינכרון וכל זה כאשר עשרות טילים משוגרים לעבר המטוסים, כך שהיתה משימה מורכבת".

"מאז נפילת המטוס עשינו תחקיר למידה נוקב בתוך החיל, הפצנו את הלקחים בצורה רחבה, זו התרבות של חיל האוויר וכך פעלנו. למרות ההצלחה של היום אנחנו מתייחסים לאויב שלנו ברצינות רבה, גם באירוע מוצלח אנחנו לומדים ומפיקים לקחים. השקענו הרבה באיתור המשגר לפני השיגור, אתמול בעניין הזה לא הצלחנו זה סוג של חיפוש בערמה של שחת, שלשום הפעולה הזו הצליחה, אבל היינו ערוכים טוב בהגנה ועמדנו במשימה.