תמונות מהפצצת חיל האוויר באזור דמשק נחשפות. חברת הלווין (ImageSat International(ISI מפרסמת הערב (ראשון) תמונות בהן נראה נמל התעופה באזור הבירה הסורית, זמן קצר לאחר תקיפת צה"ל, שהגיעה בעקבות הירי של כוח קודס האיראני לעבר יישובי רמת הגולן. 



המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח אתמול כי 11 איראנים נהרגו במהלך האירועים. עוד נמסר כי מספר ההרוגים עומד על כ-27 ועל פי הדיווחים מדובר בכשישה סורים, בהם שלושה קצינים ובעשרה נוספים שאינם איראנים. ייתכן כי מדובר בחיילי המליציות השונות הנלחמות באזור. בנוסף, עיתונאי איראני דיווח כי ניתנה הוראה שלא לקיים לוויות פומביות לחייליהם וקציניהם שנהרגו בתקיפה הישראלית האחרונה. 
צילום: ImageSat International (ISI)
תקיפת סוללת טילי נ"מ סורית

 
צילום: ImageSat International (ISI)



צילום: (ImageSat International(ISI

 
בתוך כך, שלשום פורסם כי מטרת התקיפה של צה"ל בסוריה, בלילה שבין רביעי לחמישי, לא היתה להרוג איראנים, על אף שהיה ידוע כי הם נוכחים בבסיסים שהותקפו. המטרה האמיתית היתה לפגוע במאמצי איראן, באמצעות כוח אל קודס, בפיקודו של גנרל קאסם סולימאני, להציב מערכות הגנה אוויריות לטווחים של כ-110 קילומטרים, שהיו עלולות להגביל את חופש של חיל האוויר.
 למרות ההצלחה של התקיפה המאסיבית ביותר של צה"ל בסוריה מאז 1974, במערכת הביטחון מזהירים מפני האופוריה שמתפתחת בישראל ואומרים כי אסור להשוות את הדברים להצלחה של חיל האוויר בשעות הפתיחה של מלחמת ששת הימים. אמ"ן עדכן את צה"ל והדרג המדיני, שלא לבצע פעולה עוד יותר מורחבת נגד איראן, ממה שלבסוף בוצע, כפי שהיו קולות שהציעו זאת. יודגש כי בתקיפת חיל האוויר בשמי סוריה, נגד יעדים איראנים - הותקפו קרוב ל-50 כאלה - היתה הגדולה ביותר מאז מלחמת יום הכיפורים.