שבוע מתוח בדרום: תושבים בשדרות דיווחו היום (רביעי) על ירי מקלעים לעבר בית בעיר, ללא נפגעים או נזק. בצה"ל בודקים את פרטי המקרה ומעריכים כי הירי בוצע ממקלע כבד ולא מנשק קל. שישה בתים בשדרות נפגעו מהירי מרצועת עזה, בהם ביתו של ראש העיר לשעבר, אלי מויאל. עיריית שדרות אישרה כי קליעים שנורו ברצועת עזה לעבר כלי טיס פגעו בבתים בעיר, וקראו לתושבי העיר לפנות למרכז חוסן בעיר או למוקד העירוני.



מדובר צה"ל נמסר כי פעילי טרור ביצעו ירי מקלע כבד משטר רצועת עזה, וכי "צה״ל רואה את האירוע בחומרה ואת ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש בשטח הרצועה וממנה".



צילום: יוסף משריקי
צילום: יוסף משריקי



צילום: יוסף משריקי
צילום: יוסף משריקי



מוקדם יותר היום צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי שבוצע לעבר כוח צה"ל. לא היו נפגעים לכוחותינו. בתוך כך, חבר הלשכה המדינית של חמאס, ד"ר סאלח ברדוויל, הודיע כי מצרים לא ביקשה להפסיק את צעדת השיבה, אך חששה מהתגובה של "האויב הציוני". לדבריו, "מצרים ביקשה שהצעדה תישאר שלווה ורגועה, ולא ביקשה כי היא לא תתקיים, הצעדה הזאת היא לא דרישה של חמאס, אלא דרישה פלסטינית עממית לשבור את המצור ולהשיג את ההשתתפות של כל הגורמים הלאומיים, כולל חברים בתנועת פתח". 


ברדוויל אף הודה כי 50 חברי תנועת החמאס נהרגו במהלך צעדת המיליון שהתקיימה ביום שני, ובו נהרגו 60 פלסטינים", לדבריו, "הצעד של אבו מאזן נגד עזה הוא מתכון ישיר להגעה ל'עסקת המאה".