חשד לרשלנות קשה: מודיע של השב"כ התאבד לאחר ששוחח עם מפעילו והודיע לו על כוונתו. ביום חמישי לפני חודש וחצי, התקבלה בשעת צהריים הודעת חירום במועצה אזורית שומרון, לפיה אריאל גולי נמצא בביתו ביישוב חוות גלעד כשהוא תלוי ללא רוח חיים וחבל תלייה כרוך סביב צווארו. חצי שעה לאחר מכן הגיעה המשטרה לזירת ההתאבדות והחלה בחקירת המקרה הטרגי.

לאחרונה, המשטרה החזירה לידי המשפחה את מכשיר הסלולרי של גולי, ומשפחתו, שעברה על השיחות האחרונות שנשמרו במכשיר הטלפון, הם הזדעזעו לגלות שבשנים האחרונות הוא שימש מודיע של המחלקה היהודית בשב"כ. השיחה האחרונה של גולי התרחשה כ-20 דקות לפני ששם קץ לחייו, והתנהלה עם המפעיל שלו המכונה "ליאור מעתוק".
בשעה 4:30 לפנות בוקר התקשר אריאל למעתוק. הוא סיפר למפעיל שלו כי הוא רוצה להתאבד על רקע אהבה נכזבת "ולא יגיע עד מחר". המפעיל ניסה להניא אותו ועודד אותו. "מה קורה איתך עכשיו? אתה מלחיץ אותי קצת" אמר לו. אך הוא המשיך "אני מרגיש שאני לא יכול יותר... נמאס לי להילחם בזה". אחר כך גילה למפעיל שלו: "ברבע השעה האחרונה הייתי עם חבל על הצוואר, אני לא צוחק. אחי, אני במצב על הפנים".

המפעיל אמנם ניסה לעודד אותו וגם אמר לו: "תעיף את הדבר הזה, תעיף את זה מהבית עכשיו. תפסיק עם השטויות אחי", וביקש להיפגש איתו למחרת אך לא עשה שום פעולה כדי לוודא שהוא לא יתאבד. מעתוק לא התקשר למשטרה ולא הגיע בעצמו למקום לוודא את שלומו של גולי. עשרים דקות לאחר סיום השיחה, הוא אכן התאבד כפי שאיים, וכאמור את גופתו גילו רק בצהריים ביום למחרת. 

עו"ד בן גביר המייצג את המשפחה: "כל אדם סביר היה פועל בצורה שונה"
עו"ד איתמר בן גביר המייצג את משפחת גולי טוען כי מן ההקלטה עולה חשד כבד לרשלנות. במכתב ששלח היום ליועמ"ש מנדלבליט ולפרקליט המדינה ניצו הוא כותב כי "כל אדם סביר היה פועל בצורה שונה ולכל הפחות היה מזעיק כוחות או לחלופין מגיע בעצמו - אלא שמר מעתוק גרם למותו של המנוח גולי ברשלנות". בן גביר דורש כי תיפתח בדחיפות חקירה פלילית, וכן "לתפוס את כל תיק הפעלה של מר אריאל גולי ז"ל בשב"כ ואת כל החומרים הרלוונטיים שכפי שידוע קיימים בשב"כ". במקביל, בכוונת המשפחה לתבוע אזרחית את שירות הביטחון הכללי במיליוני שקלים על הרשלנות הפושעת לטענתם.
תגובת שירות הביטחון הכללי: "שירות הביטחון הכללי אינו מוסר מידע אודות פעילותו האופרטיבית ואין בכך בכדי לאשר את המידע שפורסם. מכלל המידע שברשותנו עולה כי המנוח החליט לשים קץ לחייו נוכח סיבות אישיות מצערות. אנו משתתפים בצער המשפחה ומצרים על כך כי גורמים אינטרסנטים עושים שימוש במותו של המנוח כדי לתקוף את השירות, כחלק מניסיון לפגוע בשירות ובפעילותו. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול למימוש ייעודו למען ביטחון המדינה".
ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר כי "כבר שנים רבות שמתגלים עוד ועוד כשלים בפעילותה של המחלקה היהודית בשב"כ. מאז הפעלת הסוכן המדיח אבישי רביב המכונה "שמפניה" בתקופה שקדמה לרצח רבין ועד למקרה הטרגי האחרון. מדובר במחלקה כושלת שפועלת בסטנדרטים לא מקצועיים בעליל ומתמחה בהפעלת מניפולציות ללא פיקוח וללא בקרה. התוצאות הקשות של פעילותה מחייבות את סגירת המחלקה היהודית ולכל הפחות את הוצאתה מן המחשכים והכנסתה למשטר של פיקוח ובקרה אפקטיביים. ניצול מצוקה של נער בגיל ההתבגרות כדי לגייס אותו כסוכן ולגרום לו לפעול נגד חבריו שאיתם הוא חי למעלה מעשר שנים מאחורי גבם, באופן שגורם לו לזהות כפולה ולמשברים נפשיים היא שיטה בזויה ובלתי מתקבלת על הדעת במדינה דמוקרטית מתוקנת. שימוש בשיטות פעולה שהן אולי רע הכרחי במאבק מול הטרור של אויבינו, והפעלתן כנגד אזרחים נורמטיבים הוא פסול מיסודו וחייב לעבור מן העולם. בימים הקרובים אדרוש לזמן בעניין דיון דחוף בכנסת". 
ח"כ מוסי רז התייחס לאירועים ומסר כי "אם הפרטים מדויקים מדובר במחדל מבהיל שצריך לחקור אותו. שירות הביטחון הכללי חייב להגן על חיי אדם, קל וחומר של סוכניו והמקורות המודיעיניים שלו, והמקרה חייב להיחקר". 

עו"ד חגית תמיר, לשעבר היועצת המשפטית של המוסד התייחסה לאירועים: "נדרשת כאן בדיקה מקיפה על טיב היחסים בין המודיע התאבד של השב"כ שהתאבד לבין הארגון, וכן נדרשת בדיקה האם יש לכך  קשר למותו. אני בטוחה שהייעוץ המשפטי של השב"כ יבדוק זאת ברצינות הראויה, כמי שנכווה ברותחים של פרשת קו 300. רק אם יתברר לייעוץ של השב"כ ב100% שאין לשב"כ כל אחריות הדברים יוכלו להיסגר בתוך הארגון אך בכל מקרה נכון יהיה לפתוח בחקירה על פי "חוק חקירת מוות" בראשות שופט על מנת לברר את סיבות המוות".