צה"ל תקף הלילה (חמישי) באמצעות מטוסי קרב מטרות טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי במתחם צבאי נתקפו ארבעה יעדים שונים, בהם מבנים ותשתיות טרור. כמו כן, במתקן לייצור אמצעי לחימה נתקפו שלושה יעדים נוספים. התקיפה בוצעה בתגובה לירי מקלע כבד לעבר העיר שדרות ומספר אירועי ירי לעבר חיילי צה"ל במהלך היום.
תקיפה ברצועת עזה. צילום: רשתות ערביות
מדובר צה"ל נמסר עוד כי "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל וריבונותה. צה"ל נחוש להמשיך ולממש את משימותיו ולהבטיח ביטחון ותחושת ביטחון לתושבי ישראל". משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי אדם אחד נפצע באורח בינוני בתקיפות, ופונה לבית חולים. לפי דיווח פלסטיני, חמאס פינה את כל המוצבים שלו ברצועת עזה, ומטוסי קרב ומל"טים עדיין חגים מעליה.
 מוקדם יותר היום, אש נפתחה לעבר סיור צה"לי סמוך לגדר המערכת במרכז הרצועה. לא היו נפגעים לכוחותינו. בתגובה לכך טנק צה"לי תקף שתי עמדות תצפית של חמאס. בנוסף, שישה בתים בשדרות נפגעו מירי מרצועת עזה, בהם ביתו של ראש העיר לשעבר, אלי מויאל.

עיריית שדרות אישרה כי קליעים שנורו ברצועת עזה לעבר כלי טיס פגעו בבתים בעיר, וקראו לתושבי העיר לפנות למרכז חוסן בעיר או למוקד העירוני. מדובר צה"ל נמסר כי פעילי טרור ביצעו ירי מקלע כבד משטר רצועת עזה, וכי "צה״ל רואה את האירוע בחומרה ואת ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש בשטח הרצועה וממנה".