שרים בקבינט מותחים ביקורת על מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, בעקבות התמונה שהציג במהלך כנס בינלאומי של מפקדי חילות חיל אוויר שנערך השבוע, כך פורסם הערב (חמישי) ב"החדשות". "ראוותנות ושחצנות מיותרת", אמרו השרים, "זה היה לא ראוי ולא מועיל. רהב מיותר. למה צריך לחשוף את זה? אלו דברים שלא חושפים אפילו למדינות קרובות". גורם מדיני אמר כי "אלו דברים שצריכים להיאמר בחדרים סגורים. מפקד חיל האוויר שגה אבל מה שמפריע זה ההתרברבות ולא השגיאה".



עוד פורסם כי שלושה שרים בקבינט טענו ששר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בישיבת הקבינט האחרונה כי הדברים של מפקד חיל האוויר לא נאמרו בידיעתו של הרמטכ"ל. מלשכתו של שר הביטחון נמסר ש"אנחנו לא מתייחסים לדיוני קבינט".



מטוס "האדיר" מעל ביירות. צילום מסך טוויטר



כזכור, מפקד חיל האוויר התייחס ביום שלישי האחרון ללילה לפני כשבועיים וחצי, בו תקפו כוחות איראניים את רמת הגולן ובתגובה צה"ל יצא למבצע הנרחב ביותר שלו בסוריה מזה זמן רב. במצגת ששולבה בהרצאת האלוף נורקין, נראה מטוס "האדיר" כשהוא טס מעל ביירות ונורקין חשף כי חיל האוויר תקף פעמיים במזרח התיכון באמצעות מטוס ה-F-35, ובכך הפך לחיל הראשון בעולם שמבצע תקיפה באמצעות המטוס החדיש. 



עוד סיפר האלוף נורקין, כי האיראנים ירו באותו לילה לא פחות מ-32 טילים לעבר רמת הגולן, כאשר ארבעה מהם יורטו בידי צה"ל ואילו השאר נפלו מחוץ לשטח ישראל. "בדקנו מה האיראנים עושים סביבנו. כוחות קודס התמקמו בבסיס טי 4, 250 ק"מ מישראל", סיפר נורקין. "מהבסיס הזה הם ניסו לתקוף באמצעות מל"ט שחדר לישראל לפני מספר חודשים. אחרי האירוע הזה זיהינו שהם ממשיכים לאחסן בבסיס הזה אמצעי לחימה כולל יכולות הגנה אוויריות שאותן תקפנו בחודש האחרון. בשבועות האחרונות הבנו שאיראן שלחה לסוריה טילים ורקטות ארוכות טווח, בהם משגרי אורוגאן שתקפנו צפונית לדמשק".