דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו אמש (שבת) יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לחציית הגדר ולניסיון פגיעה בתשתית ביטחונית בשטח ישראל שבוצעה מוקדם יותר היום וכן לניסיונות חוזרים לפגיעה בתשתיות ביטחוניות במסגרת הפרות הסדר האלימות המובלות ע"י ארגון הטרור חמאס.
בהודעה נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה את המשך הניסיונות היום-יומיים של ארגון הטרור חמאס לפגוע בתשתיות ביטחוניות בשטח ישראל, תוך איום על ביטחון התושבים והחיילים, ונחוש להמשיך לממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון לאזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל וריבונותה". לפי משרד הבריאות הפלסטיני: אין פצועים במתקפה של חיל האוויר. 
פלסטינים חוצים את הגדר לשטח ישראל
 

מוקדם יותר היום ביצע כוח צה״ל ירי לכיוון ארבעה פלסטינים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה וזרקו בקבוק תבערה. המחבלים נמלטו לשטח הרצועה לאחר הירי. הפלסטינים השאירו בשטח אוהל עליו הכיתוב ״צעדת השיבה. חוזרים לאדמות פלסטין״. ביום שישי האחרון התקיימו פעם נוספת הפרות סדר אלימות באזור גדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי מסיכום נתוני האירועים עולה כי השתתפו בהם כ-5,000 פלסטינים.



מפרי הסדר השליכו מטעני צינור ורסס לעבר כוחות צה"ל, ניסו לחבל בתשתיות הביטחוניות, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הגדר והכוחות, שהגיבו בירי לעברם.