קמפיין "מגנו את הצפון לפני שיקרה אסון" רקם עור וגידים לפני שבועיים במסגרת התוכנית "ליאת רון לא דופקת חשבון" ברדיו צפון 104.5FM. מטרתו של הקמפיין היא לגייס את המאזינים לחתימה על עצומה הקוראת לממשלת ישראל לטפל באופן מיידי באי מוכנותו של העורף הישראלי ובמיגונו של הצפון לקראת מלחמה אפשרית. נתונים מדאיגים כמו תושבים בישובים צמודי גדר שלא מצליחים לשמוע את האזעקות, כיתות כוננות בלתי מצוידות, מחסור במכשירי קשר ובניינים לא ממוגנים הם רק חלק מן התלונות והדיווחים שמגיעים מתושבי הצפון ונתקלים באוזניים ערלות. בעקבות הקמפיין המסיבי, החל דיון ער בעניין, ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, אף הבטיח כי יועברו כספים לשם כך.

 


פוליטיקאים רבים שנעשו פניות לגייסם לצורך הקמפיין, ענו בשלילה. בין השמות: השר יובל שטייניץ, השר יעקב ליצמן, השר זאב אלקין, השר משה כחלון, יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, השרה איילת שקד והשר לפיתוח הנגב והגליל ושר הפנים אריה דרעי. חבר הכנסת יצחק וקנין, תושב הצפון, התייחס לאי נכונותם של בעלי התפקידים להירתם למטרה כל כך חשובה ואמר כי "הם רואים שהתקציבים לא ממומשים". כשנשאל האם פנה לשר דרעי וסיפר לו על המבנים והמרפאות הלא ממוגנות בצפון ענה וקנין כי "הבעיה היא של כל המדינה. הטילים של חיזבאללה יגיעו לנתניה ולתל אביב".
כשנשאל מדוע דרעי לא דורש שהתקציב יועבר ומאיים שאם זה לא יקרה יצא מהקואליציה, ענה וקנין כי "דרעי מממש את כל התקציב. זו לא מדיניות של השר, זו מדיניות ביטחונית, חייבים כסף גדול. אנחנו מבקשים את שדרוגה של מערכת ההתרעה בכעשרים מיליון שקלים. משרד הביטחון והעורף אחראיים על הפתרון למצב. אדבר עם יו"ר הועדה ומשרד האוצר ואנסה לעשות את ההעברה של התקציב, סיכם.