אירוע יוצא דופן נחשף: כוחות צה"ל זיהו לאחרונה רחפן שנשא חומרי נפץ ושחדר משטח רצועת עזה והתרסק בהמשך בתוך שטח ישראל, כך הותר הלילה (שני) לפרסום על ידי דובר צה"ל. בצבא בודקים כעת את כלי הטיס. 



אתמול בבוקר נמשכה המתיחות ברצועה לאחר שטנק של צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הג'יהאד האסלאמי באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, בתגובה למטען הנפץ שהונח סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה כדי לפגוע בכוחות הפועלים באזור. המטען, שהוטמן בתוך קאטר (קוצץ) גדול, נוטרל ופוצץ על ידי חבלנים של צה"ל.



בהודעת משרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי נהרגו מתקיפת הטנק שלושה פלסטינים: חסין אל עמור, עבד אל חלים אל נאקה ונסים מרוואן אל עמור, חברי הג'יהאד האסלאמי. בהודעה שנמסרה מטעם הארגון נאמר כי הוא יודע כיצד יגיב על המתקפה הישראלית.



"לא נזנח את זכותנו וחובתנו כלפי דמם של השאהידים ששפך הכיבוש", אמרו. "אנו יודעים מה עלינו לעשות כדי להזכיר לטרור הישראלי שדמו של עמנו אינו זול". בצה"ל נערכים לירי של רקטות ומרגמות של אנשי הארגון בתגובה לתקיפה אתמול, ומזהירים את מנהיגיו: "אל תשחקו באש".



תקיפת צה"ל הגיעה לאחר הפצצות של חיל האוויר שלשום, בעקבות חדירת ארבעה מחבלים דרך גדר הגבול, שבמהלכה נזרק בקבוק תבערה לעבר שטח ישראל.