כוחות צה"ל פעלו הבוקר (שני) במחנה הפליטים אל-אמערי הסמוך לרמאללה, כך דיווחו הפלסטינים שציינו כי חלו גם עימותים במקום, בהם נפצעו 13 בני אדם. דווח גם על חמישה עצורים. מדובר במחנה הפליטים שבו במהלך פעילות מבצעית נפצע אנוש סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל ומת מפצעיו אחרי מאבק על חייו בבית החולים לאחר שמחבל זרק עליו מקומה שלישית פלטת שיש במהלך פעילות מבצעית.



לוברסקי פונה לאחר האירוע לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אך למרות מאמצי הרופאים, לאחר שלושה ימי אשפוז הם נאלצו לקבוע את מותו. הפעולה בוצעה לאחר שהשב”כ העביר מידע מודיעיני על חוליית טרור. בפעולה השתתפו לוחמים במדים ומסתערבים. 
 
יחידת דובדבן היא מיחידות העילית של צה”ל ואחת הפעילות שבהן. מתחילת שנת 2018 עצרה היחידה מאות חשודים בפעילות טרור ברחבי איו”ש, ונשאה חלק ניכר מהנטל לעצירת גל הסכינאות שהחל ב־2015. אך חרף העובדה ששנים פעלה היחידה בלב הערים הפלסטיניות במבצעים מסובכים ומורכבים, עד היום לא נהרג שום לוחם דובדבן כתוצאה ישירה של פעילות אויב.

הנתון הזה השתנה עם מותו של סמ”ר לוברסקי. עם זאת, אין הוא ההרוג הראשון של היחידה, ובעבר נהרגו כמה לוחמי היחידה באימונים ובתאונות נשק, ובכמה מקרים אף כתוצאה מאש כוחותינו.