כוח צה״ל עצר היום (שני) שני מחבלים שהגיעו במטרה לבצע פיגוע וניסו לחצות את גדר המערכת בצפון רצועת עזה. על המחבלים נתפסו סכינים, קאטרים וחומר בערה. במהלך המרדף נפתחה אש לעבר כוחותינו. בתגובה תקף צה"ל באמצעות טנק עמדת תצפית סמוכה. אין נפגעים לכוחותינו. המחבלים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. הפלסטינים מדווחים כי בעקבות התקיפה על עמדת התצפית נהרג פלסטיני פעיל חמאס, ואחר נפצע באורח בינוני.



רק אתמול אירע אירוע דומה, כאשר צה"ל תקף עמדת תצפית השייכת לארגון הג'יהאד האסלאמי באזור רפיח בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה למטען שהונח סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה, במטרה לפגוע בכוחות הפועלים באזור ונוטרל הבוקר על ידי הצבא יום לפני כן. המטען, שהוטמן בתוך קאטר גדול, התפוצץ במהלך נטרולו.



כמו כן, על פי משרד הבריאות הפלסטיני אישרו שכתוצאה מהתקיפה נהרגו שלושה פלסטינים - חסין אל-עמור ועבד אלחלים אלנאקה ונסים מרוואן אל-עמור, חברי ארגון הג'יהאד האסלאמי. בהודעה שנמסרה מטעם הארגון נאמר כי הוא יודע כיצד יגיב על המתקפה הישראלית. "לא נזנח את זכותנו וחובתנו כלפי דמם של השהידים שאותו שפך הכיבוש בצורה תוקפנית. אנו יודעים מה עלינו לעשות על מנת להזכיר לטרור הישראלי שדמו של עמנו אינו זול", איימו בארגון הטרור.



קאטר הנפץ ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל
קאטר הנפץ ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל