המטח הכבד ביותר מאז צוק איתן: מספר אזעקות צבע אדום נשמעו הבוקר (שלישי) ביישובי עוטף עזה, ובעקבותיהן דווח על מספר נפילות בשטחי המועצה האזורית אשכול, שם אותרו גם שרידי רקטה שנפלה בסמוך לגן ילדים. צה"ל הגיב בירי ארטילרי למטח שנורה מהרצועה, ועדכן בהמשך כי במסגרת המטח נורו 25 פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. בצה"ל מעריכים שמדובר בירי נקם של הג'יהאד האסלאמי על הרג שלושה מפעיליו בימים האחרונים. בהקשר זה, יש לציין כי מאוחר יותר בירך הדובר של ארגון הטרור על "תגובת ההתנגדות".



לאחר המטח הראשון נשמעה אזעקת צבע אדום נוספת, שבעקבותיה דווח על שתי נפילות נוספות בשטחים פתוחים באזור המועצה האזורית אשכול, ומאוחר יותר אירעה נפילה נוספת, כאשר בסך הכל 30 פצמ"רים נורו עד כה לעבר האזור. לא היו נפגעים גם באירועים האחרונים.



מהמועצה אזורית חבל אשכול נמסר כי "הסעות התלמידים לבתי הספר ממשיכות כרגיל", וצוין כי "הלימודים מתקיימים כרגיל. זוהו נפילות בתוך שני יישובים במועצה אזורית אשכול וכן נפילות בשטחים פתוחים. ללא נפגעים לא ידוע על נזק". שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בקיבוצים במועצת אשכול, ואחת מהן סמוך לגן ילדים. רוב הירי מסתמן כפצצות מרגמה ומדובר כנראה בעשרות ששוגרו מהרצועה".



מדובר בבוקר מתוח, שכן עברו פחות מ-12 שעות מאז האזעקות הקודמות שנשמעו בשדרות. במהלך האירוע אתמול, מספר מבנים וכלי רכב נפגעו. מדובר צה"ל נמסר כי בוצעו מספר יירוטים של מערכת כיפת ברזל.



יעל לחיאני, עדת ראייה, סיפרה בגלי צה"ל כי "הבוקר התחיל רגיל, ואיכשהו מצאנו את עצמנו רצים לחדר המוגן. זה לא משהו חדש, אבל משהו שלא עשינו הרבה זמן. כמעט ולא היה פה צבע אדם בזמן האחרון, זה לא נעים מה שקרה הבוקר, זה החזיר אותנו אחורה. אנחנו מנסים לקבל מידע כרגע לגבי הלימודים בבתי הספר, בתי תלך לגן שלה משום שהוא ממוגן. אם לא יהיו הסעות אנחנו נסיע בעצמנו, במקרה שלנו המבנים של משרד החינוך בטוחים יותר מאשר הבתים".



ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר בתגובה לירי אתמול לעבר שדרות כי "לצערנו אנחנו מכירים כבר גם את איום ירי המקלעים מעזה. החמאס מנסה בכל דרך לשבש את שגרתנו ולהפריע למנוחתנו ואנו לא ניתן לו את התענוג הזה ונמשיך בעשייה הרבה ובהכנות לאירועי הקיץ שלנו. העירייה ערוכה וצוותי הרווחה ומרכז חוסן נמצאים במוקדים השונים ובמידה ויידרש סיוע או טיפול לתושבים הוא יינתן במיידי. אני משוכנע ששר הביטחון והרמטכ"ל לא יבליגו על האירוע החמור הזה ויגיבו בעוצמה בעזה. דין קליע כדין רקטה".