כוח צה"ל עצר היום (שלישי) ספינה פלסטינית ועליה כ-17 מפליגים שהפרה את הסגר הימי. העצירה בוצעה ללא אירועים מיוחדים וכי לאחר בידוק וסריקה של הסירה והמפליגים על-ידי הכוחות, הספינה נגררה לבסיס חיל-הים באשדוד. מדובר צה"ל נמסר כי "באם יהיה צורך, העמיד צה"ל כוחות רפואה לטיפול בחולים או נכים שהיו על הסיפון. בהמשך ולאחר המשך בירור יושבו הפלסטינים לעזה.
עוד הסבירו בדובר צה"ל כי "ארגון הטרור חמאס, שעומד מאחורי ניסיון הפרת הסגר הימי, מנסה להציג מצג ציני שבסופו של יום יכול ויפגע באזרחי עזה ובסיוע המוכנס לרצועת עזה על-ידי מדינת ישראל ומדינות נוספות בעולם. הסגר הימי הוא סגר ביטחוני הכרחי וחוקי שהוכר שוב ושוב על-ידי העולם והאו"ם, לשמירה על ביטחון מדינת ישראל וגבולותיה הימיים, המגן מפני טרור והברחת אמצעי לחימה. צה"ל ימשיך לאכוף אותו ולהגן על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל ועל אזרחיה".
בתוך כך, במהלך הלילה, ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חמאס השתלט על סיוע של מיליארדי דולרים, קנה טילים במקום מזון, והשתמש בכסף כדי לבנות מנהרות טרור, במקום בתי ספר ובתי חולים. המשט הזה הוא צעד אחורה עבור חמאס, והנהגת הארגון גוררת איתה את כל הפלסטינים ברצועת עזה". 

כזכור, בתחילת השבוע, הוועד העליון של "צעדות השיבה" הודיעו כי משט ראשון יצא מרצועת עזה לעולם ביום שלישי לפני הצהריים, במטרה לשבור את המצור שהטילה ישראל על הרצועה לפני עשר שנים. הפעיל סלאח עבד אל-עאטי הודיע במסיבת עיתונאים שנערכה בנמל "א-סיאדין" (הדייגים) ממערב לעיר עזה, קרא לתושבי הרצועה להגיע ולצפות במשט. "עזה הפכה לכלא המבודד והגדול ביותר בעולם והיא לא מקבלת את הזכויות המינימליות שלה בשל המצור של ישראל עליה", אמר עבד אל-עאטי. "הספינות יוציאו מהרצועה קבוצה של חולים, סטודנטים וכן אקדמאים מובטלים".
הפעיל הפלסטיני לא הסביר לאן מועדות פניהן של הספינות, אולם סיפר כי "התאריך נקבע לרגל שמונה שנים לאסון האוניה הטורקית מאווי מרמרמה, בה נהרגו תשעה פעילים טורקים" לאחר שחיל הים פשט עליה.