דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר היום (שלישי) בראיון ל-103FM כי חמאס "מאבד שליטה", והזהיר כי צה"ל מכין יכולות התקפיות ונערך "לנצח בכל מפגש עם האויב". מנליס שוחח בתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית על ההסלמה הביטחונית בדרום, והדגיש כי ארגוני הטרור נחלו "כשילון מהדהד" עד כה בניסיונותיהם לפגע בשטח ישראל.  

"הרמטכ"ל פגש עכשיו את ילדי הגן שנפגע. הם התרגשו בטירוף מזה שהרמטכ"ל ישב איתם. אנחנו יצאנו משם ממקום שאנחנו פה בשביל להבטיח את השקט הכי מהר שאפשר. בתשעת השבועות האחרונים אנחנו רואים אבדן שליטה של חמאס", אמר תא"ל מנליס. "היו חוליות שניסו לפגוע בנו ובגדר, נכשל כישלון מהדהד, ולא הצליח במשימה. מאז אנחנו רואים אירועים של מטענים, ירי, ירי מקלעים, ניסיונות חדירה, ללא הפסקה. כשחמאס רוצה שקט ברצועה, יש שקט, ושהוא רוצה טרור, אז יש טרור. חמאס, וראשי החמאס". 
כאשר נשאל למה עד עכשיו שלט חמאס בג'יהאד האסלאמי, השיב מנליס: "הוא מוכוון על ידי איראן. תקציב איראני, הנהגה שנמצאת בחוץ, שמתעסקת עם האיראנים, הוא ארגון טרור שמנסה לאתגר את השקט שקיים לאורך הרצועה. השבוע נהרגו לו שלושה פעילי טרור, ובעקבות זה הוא ביצע את המטח. הוא ירה עשרות פריטי מרגמה ורקטות לעבר יישובים בשעת בוקר". 

דובר צה"ל התייחס להשמדת מנהרת הטרור שחדרה לשטח ישראל. "זאת המנהרה העשירית של חמאס שמסוכלת. הצלחנו על בסיס טכנולוגי ומבצעי. זוהי מנהרה מאוד מיוחדת", אמר. "היא מתחילה ברפיח, משלושה אתרים שהותקפו היום על ידי חיל האוויר, חוצה לסיני באמתלה של מנהרת הברחה, ואז חותכת חזרה לשטח מדינת ישראל, כמעט 900 מטרים בתוך השטח. עשינו פעולות, וההבנה שלנו שהיא מנסה לעקוף את הגדר. הקדמנו אותה להיום, למרות שתכננו לפני כמה ימים". 
"סט של פעולות למידה, טכנולוגיה שאי אפשר להיכנס אליהם בשידור. יש פה הערכת מצב, ובשנייה שהתנאים מבשילים, אנחנו פועלים", אמר מנליס. "אנחנו רוצים שיהיה פה שקט. כל עוד יימשך הטרור, הוא ייענה בעוצמה רבה, הם חוו אותו היום. ככל שזה יימשך, הם יקבלו עוד. הדבר היחיד שישמעו זה את הצחוק של הילדים בגן". 
בתגובה לשאלה על היכולת של חמאס להמשיך בירי מהרצועה, השיב: "יכולות גם לצה"ל יש. לא אלמן ישראל. אני חושב שראינו היום חלק מהיכולת, ונראה עוד ככל שנידרש. אנחנו מפתחים המון כלים, גם הגנתיות וגם התקפיות, כל יום שעבר מצוק איתן אנחנו מפתחים את היכולות שלנו. חד משמעית, האסטרטגיה החדשה היא שבכוונתנו לנצח במפגש הבא עם האויב. גלוי וחשאי, יש לנו כוונה לנצח בכל מפגש, כך אנחנו מחנכים את המפקדים והחיילים שלנו".