למרות טענות ארגוני הטרור ברצועת עזה, על הסכמת אש שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בחצות בין החמאס והג'יהאד האסלאמי לבין ישראל, במהלך הלילה (רביעי) שוגרו עשרות רקטות ומרגמות לעבר יישובי עוטף עזה, והדרום, כאשר רקטה אחת נפלה בעיר נתיבות וגרמה לנפגעת חרדה. בנוסף זוהו נפילות בתוך שני ישובים במועצה האזורית אשכול ופגיעה ישירה בבית באחד היישובים, ללא נפגעים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה חלק מהשיגורים, ובנוסף לכך, במהלך הלילה נשמעו אזעקות שווא רבות ברחבי הדרום.


יעדי צה"ל שהותקפו ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל

בתגובה להמשך האש, תקף חיל האוויר, באמצעות מטוסים, מסוקים וכלי טיס כ-25 יעדי טרור של ארגון חמאס ברצועה, בהם מחסני רחפנים המיועדים לפיגועים, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "החמאס בוחר שוב לפעול כנגד האינטרסים של תושבי הרצועה ולאחר שנכשל בהפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת בוחר לבצע ולאפשר ירי תלול מסלול רחב כנגד אזרחי ישראל". 



מטרות טרור שהושמדו ברצועת עזה. באדיבות דובר צה"ל
מטרות טרור שהושמדו ברצועת עזה. באדיבות דובר צה"ל





לחץ מצרי על הפלסטינים להפסקת אש



חליל אל-חיה סגנו של יחיא סנוואר אמר הבוקר כי "לאחר שהצליחה ההתנגדות לבלום את המתקפה של הכיבוש ומנעה ממנו לשנות את היסודות על-פיהם מתנהל העימות, ובעקבות התערבותם של מספר גורמים מתווכים במהלך השעות האחרונות, הושגה הסכמה על חזרה להבנות הפסקת-האש ברצועת עזה. פלגי ההתנגדות [חמאס, ג'יהאד אסלאמי] מחויבים להפסקת האש כל עוד מחויב לה הכיבוש".



אמש דיווחו מקורות ברצועה למעריב כי שר המודיעין המצרי עבאס כאמל, התקשר לסגן מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה, וקרא לו לעמוד במחוייבות להפסקת אש. על פי המידע, נחאלה הדגיש את מחוייבות ארגון הטרור לשקט, "כל עוד ישראל תמלא אחר הפסקת האש", והוסיף כי "אין לג'יהאד האסלאמי כוונה להסלים את המצב".



פיקוד העורף הנחה לאפשר לימודים במרחב עוטף עזה, במידה ובמוסד החינוך קיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו תוך זמן ההתגוננות. כמו כן, מהמועצה האזורית אשכל נמסר כי תתוגבר האבטחה והליווי של הסעות התלמידים ותהיה נוכחות של כוחות הביטחון בצירי ההסעות וליד מוסדות החינוך.



הרמטכ"ל גדי איזנקוט בגן ילדים בעוטף עזה. צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בגן ילדים בעוטף עזה. צילום: דובר צה"ל