הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס הערב (רביעי) בשעה שש בקריה בתל אביב, זאת למרות הרגיעה המסתמנת בגזרת עזה מאז שעות הבוקר, אז נורה המטח האחרון אל עבר יישובי העוטף. במהלך ביקור של מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, בתיכון בשדרות שוחח עם תלמידי בית הספר אמר כי ״תושבי הרצועה שבויים של החמאס, שהוא ארגון טרור ממומן ע״י איראן. במקום לדאוג לרווחת תושבי הרצועה החמאס משקיע את הכסף בטרור ומנצל את האוכלוסייה לרעה".



עוד הוסיף כי "אנחנו כאן, צבא חזק, אנחנו נמשיך להרתיע את האויב ולפעול לסיכול פעולות טרור כדי שאתם תוכלו להגיע בבטחה לבית הספר וללמוד למתכונת. אני לובש מדים בשביל שאתם תוכלו לבוא לבית ספר, זו המשימה שלי כל יום. אלפי חיילים מהמודיעין, משריון, מחיל האויר ומהחי״ר נמצאים כאן כדי לשמור עליכם. עליכם מוטלת האחריות להישמע להוראות והנחיות פיקוד העורף ולשים לב לסובבים אתכם״.



מקור בכיר במערכת הביטחון אמר הבוקר כי "ישראל פועלת בחודשים האחרונים בעוצמה ובנחישות כנגד כל ניסיון להפר את ריבונותה ולפגוע בביטחון תושבי הדרום ותמשיך לפעול בעוצמה כנגד כל ניסיון להפר את השקט. צה"ל הנחית בלילה מכה משמעותית בעזה. אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת. משעות הבוקר נפסקה האש. ישראל העבירה מסר שאם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיה יתגברו עוד יותר. עכשיו המעשים יכריעו לאן פנינו".

תת אלוף יהודה פוקס עם תלמידים. צילום: דובר צה"ל


שר החינוך, נפתלי בנט, שהה הבוקר ביישובי עוטף עזה ועקב אחרי הגעת תלמידי האזור לבתי הספר. על פי נתוני משרד החינוך כרבע מהתלמידים נמנעו מלהגיע למוסדות החינוך. "התפיסה שלי ביחס למערכה מול עזה זה לעמוד כצוק איתן מול חמאס ולתת גב איתן לתושבי עוטף עזה ואת זה בדיוק אנחנו עושים", אמר בנט, "אני יכול לדווח לכם שנכון לשעה זו כ-75% מהתלמידים הגיעו לבתי הספר בכלל מערכת החינוך ביישובי עוטף עזה".
 
"עבר על התושבים כאן לילה לא קל", המשיך ואמר, "בין חצות לשעות הבוקר המוקדמות היו שורה ארוכה של אזעקות צבע אדום ומעבר לממ"דים. גם אני ביליתי את הלילה בבית משפחה באחד היישובים וחוויתי בעצמי את הלילה הלבן הזה". עוד הוסיף ש"מה שאנחנו רואים בצד השני הוא לא במקרה, כל ההתחממות בצד העזתי היא לא מקרית ולא מקומית. המוח הוא מוח איראני והידיים ידיים חמאסניקיות. מדינת ישראל מצויה במערכה ממוקדת ועקבית אל מול ראש התמנון באיראן, אותו תמנון מפעיל את זרועותיו בלבנון, בסוריה ובעזה כדי לפגוע במדינת ישראל. מכיוון שאנו מנהלים מערכה כלכלית, מדינית וצבאית מול איראן, היא מנסה להסיח דעתנו ולייצר פרובוקציות בעזה דרך אחד מזרועות התמנון".
 
"בעודנו נותנים ביטחון לתושבי עוטף עזה ובעודנו מכים בחמאס שבעזה אסור לנו להפיל את הכדור, אסור לנו להוריד את המבט מהמטרה העיקרית והיא איראן", אמר בנט, "ברגע שנטפל בראש התמנון כבר ממילא נראה מצב הרבה יותר טוב מול כל זרועות התמנון. מכאן אני רוצה לתת גיבוי מלא לרמטכ"ל, לצה"ל, למערכת הביטחון בהתנהלות אחראית, שקולה ונכונה לביטחון ישראל".