האם ביקורו של "הפרעוש" ליאו מסי, כוכב נבחרת ארגנטינה, בישראל בסכנת ביטול? ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) פנה היום במכתב לשגריר ארגנטינה בישראל בבקשה שארצו תשקול מחדש את הופעת נבחרתה בירושלים.



במכתבו כותב ח"כ ג'בארין כי "קיומו של המשחק בצל הרג הפלסטינים בעזה והעברת שגרירות ארה״ב לירושלים, שולח מסר מסוכן לממשלת ישראל לפיו העולם מתעלם מההפרות הגסות של זכויות האדם שהיא מבצעת".



"ליאו מסי אינו יכול להפנות עורף לקורבנות הפלסטיניים", כתב ח"כ ג'בארין, בתוקף היותו יו"ר הועדה לקשרי חוץ של הרשימה המשותפת.



במכתבו הוא מציין כי "65 פלסטינים נורו ונהרגו בעזה על ידי ישראל בשבועות האחרונים. קיומו של המשחק בירושלים ישלח לישראל מסר כי ניתן להפרת זכויות האדם המתבצעת על ידה".



לדבריו קיום המשחק ייתן לגיטימציה להפרת זכויות האדם וכן להפקעת קרקעות פלסטיניות שנעשות לדבריו על ידי ישראל בירושלים. הוא הביע תקווה כי המוסדות הנוגעים בדבר בארגנטינה ישקלו מחדש את ההחלטה לקיים את המשחק.



משחק הידידות בין ישראל לארגנטינה אמור להתקיים ב-9 ביוני באיצטדיון טדי בירושלים. כל הכרטיסים למשחק נחטפו בתוך שעה קלה לאחר שהוצאו למכירה. בתוך כך פרצה שערוריה לגבי חלוקת הכרטיסים למשחק לאחר שהתברר כי המשרד לתרבות ולספורט קיבל 200 כרטיסים וכי אלפי כרטיסים יחולקו למקורבים ולבעלי תפקידים בהתאחדות. מבקר המדינה החליט לבדוק את פרשת הכרטיסים.