חוליית מחבלים מרצועת עזה ניסתה לחדור היום (שבת) לישראל מרצועת עזה במטרה לפגוע בתשתית ביטחונית, אך כוח שהגיע לנקודה פתח לעברה באש, ביצע לעברה ירי והניס את המחבלים לרצועת עזה.



מוקדם יותר הבוקר סוכל פיגוע דריסה בחברון לאחר שכוח צבאי פתח באש לעבר מחבל שניסה לדרוס אזרחים סמוך למערת המכפלה בחברון, וחיסל אותו. לא היו באירוע נפגעים נוספים. על פי גורמים פלסטינים, המחבל שנהרג הוא ראמי סבארנה, בן 35 תושב בית אומר. מצה"ל נמסר כי לאחר תחקור ראשוני "נמצא כי מחבל, בן 35 מבית אומר ניסה לדרוס קצין ולוחם עם טרקטור קטן מסוג "בובקאט". הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד, שבמהלכו המחבל הסתובב והמשיך לנסוע במטרה לדרוס אזרחים שעברו במקום. לוחם נוסף מהכוח שעמד על גג מבנה באזור זיהה את האיום כלפי האזרחים שעמדו על הציר וביצע ירי לעבר המחבל, ממנו נהרג".



מערת המכפלה בחברון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מערת המכפלה בחברון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בצד הפלסטיני מכחישים כי מדובר היה בניסיון פיגוע ומאשימים את צה"ל במניעת הענקת טיפול רפואי בסבארנה. פעיל זכויות האדם בחברון, עארף ג'אבר, טען כי "החיילים הרגו את הפועל בכוונה תחילה". לדבריו, "הפועל ראמי סבארנה, נשוי ואב לארבעה ילדים, נהג על בובקאט, כאשר פועל נוסף הלך לצידו. החיילים ביקשו מהם לעצור, כאשר היו במרחק עשרה מטרים מהם. הפועל שהלך על רגליו עצר, אולם סבארנה לא שמע כנראה את קריאות החיילים והמשיך לנסוע, ואז נורה על ידם". הסהר האדום הוסיף כי חיילי צה"ל מנעו מאמבולנס להגיש טיפול לפועל.



אתמול נפתחה אש לעבר סיור צה"לי סמוך לרצועת עזה, ואף מחבל חמוש ברימון יד חדר לארץ באזור הרצועה, פוצץ אותו וברח חזרה לרצועה. באירוע נוסף ב"צעדת השיבה", הפלסטינים מדווחים כי חובשת נהרגה מאש צה"ל בעודה מעניקה טיפול רפואי סמוך לגדר המערכת ליד חאן יונס. בנוסף אליה, על פי הפלסטינים נפצעו עוד 100 מפגינים, 40 מהם מירי חי. גם באירועים אלו לא היו נפגעים לכוחותינו.



מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "ערוך להמשך פעילות למול ניסיונות פיגוע ופגיעה בתשתיות הביטחון".




התפרעויות בגבול רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל
התפרעויות בגבול רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל