צה"ל תקף הלילה (ראשון) באמצעות מטוסי קרב 15 יעדי טרור בשלושה מתחמים של חמאס ברצועת עזה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל
. בתקיפה הראשונה שבוצעה בתחילת הלילה היו בין היעדים שהותקפו שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה וכן מתחם צבאי. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ולאירועי הטרור שהוביל ואפשר ארגון הטרור חמאס במהלך סוף השבוע, ובהם השלכת רימון ומטענים, ניסיונות לפריצת הגדר, פגיעה בתשתיות ביטחונית ושריפת שטחים בשטח ישראל על ידי עפיפוני ובלוני תבערה". עוד נכתב כי "אירועי סוף השבוע הם המשך לניסיונות חוזרים ונשנים שמוביל ארגון הטרור חמאס להפוך את מרחב הגדר מעל ומתחת לקרקע לאזור לחימה, לבצע פיגועי טרור, לפגוע בתשתיות ביטחוניות ולסכן את חייהם של אזרחי ישראל וחיילי צה״ל. צה"ל רואה בחומרה רבה את המשך ניסיונות אלו, נחוש להמשיך ולממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון לאזרחי ישראל וערוך לממש משימה זו ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה. אם בחירתו היא להוסיף ולפעול בדרך הטרור במקום לפתור את מצוקותיהם של תושבי עזה הוא ימשיך לשלם על כך מחיר כבד שילך ויגבר כלל שיידרש".
שריפה בשמורת כרמיה
 
בשעות הבוקר תקף שוב צה"ל באמצעות מטוסי קרב, חמישה יעדי טרור במתחם צבאי השייך לכוח הימי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול שבוצע במהלך הלילה משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ. לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר  מול הצבא, ניתנה הנחיה לתושבי עוטף עזה להמשיך בשגרה כרגיל. עם זאת הרבש"צים בישובים יסיירו בין תחנות ההסעה להשגחה נוספת.
  
גדודי חללי אל-אקצא, כוח צבאי המשויך לארגון פתח ברצועת עזה, לקחו אחריות על ירי הרקטות שבוצע אמש זמן קצר לפני השעה שמונה בערב. רקטה אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, בעוד שאחת אחרת נפלה ככל הנראה בשטח הרצועה. צה"ל ביצע בתגובה ירי טנקים לעבר עמדת תצפית במזרח הרצועה, כך לפי דיווחים פלסטינים, שטענו גם כי חמאס והג'יהאד האסלאמי החלו בפינוי בסיסיהם לקראת תקיפה, שכאמור אכן הגיעה לקראת השעה אחת עשרה וחצי בלילה. 

קצת יותר משעה לאחר הדיווחים הראשונים על תקיפות צה"ל נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב ורקטה אחת יורטה על ידי סוללת כיפת ברזל. לאורך הלילה נשמעו אזעקות נוספות ביישובי אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ולכיש. כיפת ברזל ביצעה שני יירוטים נוספים. 
גדודי חללי אל-אקצא, טענו כי ירי הרקטות הראשון שבוצע הגיע כתגובה על הריגתה של רזאן אנג'אר בת ה-21, פרמדיקית פלסטינית שנורתה ביום שישי בהפגנות בגבול הרצועה. הפלסטינים טוענים כי אנג'אר, שהתנדבה לסייע לפצועים בשטח, נורתה ונהרגה מאש צלפים של צה"ל באזור חאן יונס. לפני שנורתה, אנג'אר התראיינה לכלי תקשורת פלסטיני, ואמרה שהיא גאה בכך שהיא מסייעת לפצועים. היא צולמה זמן קצר לאחר הירי לובשת חלוק לבן. 
בתוך כך, אתמול במהלך שעות אחר הצהריים כוחות כיבוי אש רבים ופקחי רשות הטבע והגנים פעלו בשמורת כרמיה שבמועצה האזורית חוף אשקלון, שם עלו באש 300 דונמים מתוך 1,100, ובבארי שבדרום, על מנת לכבות שריפות שנוצרו ככל הנראה עקב שיגור עפיפוני תבערה מרצועת עזה. מוקדם יותר התפשטה שריפת קוצים ויער גם באזור כיסופים שבנגב המערבי.
מוקדם יותר, חוליית מחבלים ניסתה לחדור לישראל מרצועת עזה במטרה לפגוע בתשתית ביטחונית, אך כוח צה"ל שהגיע לנקודה פתח לעברם באש והניס את המחבלים בחזרה לשטח הרצועה.