חוליית מחבלים מרצועת עזה ניסתה לחדור היום (שבת) לישראל במטרה לפגוע בתשתית ביטחונית, אך כוח שהגיע לנקודה פתח לעברה באש, ביצע לעברה ירי והניס את המחבלים לרצועת עזה. בתוך כך, לאחר האירוע דווח בכלי תקשורת פלסטינים על פיצוצים שנשמעו במזרח העיר עזה. 



לפני כיומיים בלבד חוליית מחבלים מרצועת עזה ניסתה לחדור לישראל מרצועת עזה במטרה לפגוע בתשתית ביטחונית, אך כוח שהגיע לנקודה פתח לעברה באש, ביצע לעברה ירי והניס את המחבלים לרצועת עזה.



מוקדם יותר סוכל פיגוע דריסה בחברון לאחר שכוח צבאי פתח באש לעבר מחבל, שניסה לדרוס אזרחים סמוך למערת המכפלה בחברון, וחיסל אותו. לא היו באירוע נפגעים נוספים.



על פי גורמים פלסטינים, המחבל שנהרג הוא ראמי סבארנה, בן 35 תושב בית אומר. מצה"ל נמסר כי לאחר תחקור ראשוני "נמצא כי מחבל, בן 35 מבית אומר ניסה לדרוס קצין ולוחם עם טרקטור קטן מסוג "בובקאט". הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד, שבמהלכו המחבל הסתובב והמשיך לנסוע במטרה לדרוס אזרחים שעברו במקום. לוחם נוסף מהכוח שעמד על גג מבנה באזור זיהה את האיום כלפי האזרחים שעמדו על הציר וביצע ירי לעבר המחבל, ממנו נהרג". 



שלשום בלילה תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב 15 יעדי טרור בשלושה מתחמים של חמאס ברצועת עזה. בתקיפה הראשונה שבוצעה בתחילת הלילה היו בין היעדים שהותקפו שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה וכן מתחם צבאי.