צה"ל הודיע היום (שלישי) על מבצע להחזרת ציוד שיתקיים בין ה-17 ביוני ל-13 ביולי ויובל על ידי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. במסגרת המבצע, קורא צה״ל לציבור להחזיר ציוד צבאי, נשק, תחמושת ולראשונה ולכבוד שנות השבעים - גם חומרים היסטוריים שנאגרו בבתי האזרחים לאורך השנים. ‏‎את הציוד ניתן להחזיר לכל אחת מהעמדות הפרוסות ברחבי הארץ, במהלך המבצע בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00-20:00 ובימי שישי בין השעות 8:00-12:00. כמו כן, במסגרת המבצע יופעלו ניידות אשר יגיעו לבתי האזרחים שזקוקים לכך ויאספו מהם את הציוד.


מבצע להחזרת ציוד לצהל. קרדיט: דובר צהל

‏‎אזרחים אשר במסגרת המבצע יחזירו לצה"ל ציוד צבאי, נשק, תחמושת וחומרים היסטוריים לא יידרשו להשיב על שאלות ולא יועמדו לדין על שמירת ציוד צבאי שלא ברשות. הציוד שיוחזר לצה"ל יושב לשימוש או יושמד באופן מאובטח, בהתאם למצבו. ‏‎למבצע השנה ישנה גם חשיבות היסטורית: פריטים בעלי ערך היסטורי אשר יוחזרו לצבא ימויינו ויעשה בהם שימוש בהתאם לצורך.



‏‎על מנת להביא את המבצע ‎לידיעת האזרחים, יעלה מחר לאוויר קמפיין ״שבעים ומשיבים״ בהשתתפות השחקן שייקה לוי, אשר מבוסס על הסרט "גבעת חלפון אינה עונה". אלוף איציק תורג'מן, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אמר כי "על רקע ציון שנות השבעים לצה"ל, אנו יוצאים במבצע בעל חשיבות מבצעית, בטיחותית והיסטורית לצבא, למדינת ישראל ולאזרחיה. אני קורא לכל אזרח שברשותו ציוד צבאי, אמצעי לחימה או חומרים בעלי ערך היסטורי להגיע לאחת מהעמדות ברחבי הארץ ולהחזירם לרשות צה"ל. במבצעים קודמים ראינו היענות והירתמות גדולה של אזרחי ישראל ואנו מצפים לכך גם במבצע הנוכחי".



על פי הנתונים במבצע החזרת הציוד הקודם שהתרחש באפריל 2016 הוחזרו 457 נשקים כגון אקדחים, מקלעים, תתי מקלעים, רובי סער צה"לי, רובה סער קלצ'ניקוב ועוד. עוד הוחזרו 235 פריטי ציוד לחימה מסוגי האופטיקה, אמצעי ראיית לילה, כוונות, מחשוב, קשר ועוד. 1,347,744 פריטי תחמושת, מתוכם 1,330,471 תחמושת זעירה עד 40 מ"מ. 60,698 פריטי ציוד כללי כגון אוהלים, אפודים, ציוד הסוואה, קסדות ועוד. שווי הציוד שהוחזר נאמד בכ-12 וחצי מיליון שקלים.