היום (רביעי) הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה״ל, נעצר לפני כשבוע על ידי לוחמי דובדבן אסלאם יוסף אבו חמיד, תושב מחנה הפליטים אמערי ברמאללה, כבן 32, לאחר שבפעילות מודיעינית של השב״כ עלה שמו כחשוד בהשלכת לוח השיש שהוביל למותו של חברם ליחידה סמ"ר רונן לוברסקי ז״ל לפני כשלושה שבועות. במהלך החקירה בשב"כ הודה אתמול אסלאם כי הוא אכן זה שהשליך את הלוח שפגע בלוברסקי וגרם למותו מגג בניין סמוך והלילה ביצע שחזור של האירוע.


תיעוד פעילות דובדבן במחנה פליטים סמוך לרמאללה. קרדיט: דובר צהל

אחיו של אסלאם הינם פעילי חמאס, אשר מימשו בעבר מגוון פיגועים במסגרתם נהרגו ישראלים, ביניהם רכז השב״כ נועם כהן ז״ל. חקירתו של החשוד נמשכת ועל יתר פרטיה עדיין חל צו איסור פרסום. לפי מקורות פלסטינים, חמשת אחיו של אסלאם כלואים בישראל כאשר ארבעה מרצים מאסרים עולם מרובים, ואחד נעצר לפני כחודשיים. אח נוסף על פי הדיווח נהרג על ידי כוחות הביטחון. עוד נכתב כי הבית של אם המשפחה במחנה אל-אמערי נהרס על-ידי צה"ל במהלך הפעולה בה נעצר אסלאם לצד 14 עצורים נוספים.



רונן לוברסקי ז"ל. צילום: דובר צה"ל



שר הביטחון, אביגדור ליברמן, צייץ בתגובה למעצר בטוויטר כי "אף אחד לא חסין ואף מחבל מתועב לא יחמוק מזרועותיה של מערכת הביטחון. אני שולח שוב את תנחומיי למשפחת לוברסקי היקרה. נמצה את הדין עם המחבל".



סמל ראשון רונן לוברסקי, לוחם צה"ל מיחידת דובדבן בן 20 מרחובות נפצע באורח אנוש לאחר שכאמור שנזרק לעברו לוח שיש מקומה שלישית בבניין במהלך פעילות מבצעית במחנה הפלסטיני אל־עמארי מזרחית לרמאללה, לאחר כיומיים נפטר מפצעיו. לוברסקי הוא לוחם דובדבן הראשון בתולדות היחידה שנהרג מפגיעת מחבל.