אזרחית טורקית נעצרה בחשד לעבירות ביטחוניות, כך נמסר הערב (חמישי) מגורם בשירות הביטחון הכללי. אייברו אוזקאן, צעירה כבת 27, "חשודה בסיכון לביטחון המדינה ובקשרים עם ארגוני טרור", אמר הבכיר. היא הועברה לטיפול גורמי הביטחון. סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו דיווחה כי האישה נעצרה על ידי משטרת ישראל בנמל התעופה בן גוריון כאשר עמדה לעזוב את הארץ. 



עורך דינה של האישה אמר לאנדולו כי היא חשודה בקשר עם ארגון טרור. היחסים בין ישראל וטורקיה אופיינו במתיחות גבוהה בשנים האחרונות. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הוא מבקר חריף של ישראל ותומך נלהב של הפלסטינים. כזכור, חקירתם של שני פעילי חמאס, האחד כמיל טקלי, מרצה למשפטים מטורקיה, והשני, דרע'אם ג'בארין, אזרח ישראלי מאום אל פחם, חשפה רשת קשרים ענפה בין חמאס לטורקיה, שאפשרה לארגון הטרור להלבין כספים בשווי מיליוני דולרים, תוך העלמת עין ולעתים אף בעידוד הממשל באנקרה, כך הותר לפרסום בפברואר.



בחקירה התברר כי השניים גוייסו בטורקיה על ידי בכיר החמאס זאהר ג'בארין, משוחרר "עסקת שליט". זאהר ג'בארין אחראי על תקציב תנועת החמאס, תוך שהוא מקדם פעילות טרור צבאית ענפה ביהודה ושומרון בהנחייתו של צאלח ערורי, המשמש כסגן יו"ר התנועה וכראש משרד הגדה המערבית.



נתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
נתב"ג. צילום: אבשלום ששוני

 
חקירתו של טקלי העלתה כי טורקיה תורמת להתעצמות הצבאית של חמאס בין היתר באמצעות חברת SADAT שהוקמה בהנחיית עדנאן בשא, יועץ המקורב לגורמי ממשל טורקי. החברה הוקמה כדי לסייע בכספים ובאמל"ח להקמת "צבא פלסטין", שייעודו הוא להילחם נגד ישראל. אחד מעובדי החברה אף סייע לבכירי חמאס לבקר בתערוכת נשק בטורקיה בשנת 2015, במהלכה הביעו עניין ביכולות מזל"טים.