חיל האוויר תקף באמצעות כלי טיס עמדת תצפית של חמאס הסמוכה למיקום ממנו שוגרו בלוני נפץ ותבערה בצפון רצועת עזה, כך אישר הערב (שישי) דובר צה"ל. מצה"ל נמסר כי הצבא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני נפץ ועפיפוני תבערה וימשיך לפעול למניעת השימוש בהם". מוקדם יותר ביצע צה"ל ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שהפריחה בלוני נפץ ולעבר כלי רכב בדרום רצועת עזה.



נטרול בלון נפץ שנחת במועצה אזורית שער הנגב

 מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם", נאמר בהודעה. בתוך כך, שתי שריפות פרצו בעוטף עזה. הראשונה באזור תל גמא והשנייה באזור בארי על הגדר הצפונית לכיסופים. כזכור, יחידת העפיפונים של חמאס הודיעה אתמול כי במסגרת יום עיד אל־פיטר היא מתכננת לשגר היום כ־5,000 עפיפוני תבערה מכל רחבי רצועת עזה ליישובי הדרום. “ניתן הזדמנות לממשלת ישראל לסיים את המצור על הרצועה או שנגרום לתושבי עוטף עזה לחיות תחת מצור של עפיפונים”, הזהירו אתמול מפקדי היחידה.

גורמים בצה”ל מביעים ספקנות לגבי המספר הגבוה שפורסם, אך מציינים כי הצבא נערך לאפשרות שהיום יינסה חמאס לרכז מאמץ כדי לשגר יותר עפיפונים ובלונים לעבר ישראל. במקביל בצה”ל שינו בימים האחרונים במידה מסוימת את מדיניות התגובה כלפי עפיפוני התבערה, וגם אתמול בוצע פעמיים ירי מכלי טיס לעבר קבוצות פלסטינים שמשגרות את העפיפונים.

בשלב זה נועדו התקיפות רק להזהיר. אולם בצה”ל מבחינים בין העפיפונים לבין בלוני הנפץ, ולא מן הנמנע שככל שיימשך השימוש בבלוני הליום נושאי חומר נפץ, תוחרף תגובת צה”ל בהתאם. גם אתמול גרם טרור העפיפונים לשריפות בעוטף עזה ביותר מעשרה מוקדים. נציב כבאות והצלה דדי שמחי אמר אתמול כי עד כה טיפלו כוחות הכיבוי ביותר מ־400 שריפות בעוטף עזה וכי נשרפו כ־25,000 דונם.