דובר צה"ל מסר כי הלילה (ראשון) תקף צה"ל באמצעות כלי טיס את רכבו של אחד ממובילי חוליות עפיפוני ובלוני הנפץ והתבערה. התקיפה בוצעה בצפון הרצועה בתגובה לרצף שיגורי העפיפונים ובלוני הנפץ והתבערה אל שטחי ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "בימים האחרונים הזהיר צה״ל וביצע מספר תקיפות בסמוך לחוליות האחראיות להצתות ולהשחתת השטחים בישראל. מדובר בפעולות טרור שמסכנות את תושבי הדרום. צה"ל נחוש להמשיך ולפעול בעצימות עולה ומתגברת כנגד פעולות טרור אלה ככל שיידרש ובמגוון כלים. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות".



טרור עפיפוני ובלוני התבערה המשיך להשתולל בדרום הארץ במהלך סוף השבוע כאשר בשבת התרחשו עשרות שריפות באזור העוטף בעקבות שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה. במהלך היום טיפלו צוותי הכיבוי ואנשי הביטחון של המועצה האזורית אשכול ב-16 שריפות שפרצו בעקבות עפיפונים ובלוני תבערה במרחב. השריפות כילו כאלפי דונמים של שטחים חקלאיים וחורש טבעי באזור נחל הבשור, יער כיסופים, תל גמה, עין השלושה, מגן, עין הבשור וכרם שלום.  



במועצה אזורית שער הנגב היו שבעה מוקדי שריפות - שלושה בשטחי ניר עם, אחד בשטחי מפלסים ושלושה בשטחי נחל עוז. בתוך כך, צה"ל ביצע ירי באמצעות כלי טיס בסמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה באזור מחנה הפליטים אל-בורייג' בדרום רצועת עזה. על פי הדיווחים הפלסטינים, שניים נפגעו באירוע.



שריפה בדרום. צילום: כבאות והצלה מחוז יו"ש



מרשות הטבע והגנים מסרו כי בשריפה שהתחוללה בנחל הבשור באזור תל גמה, נשרפו כ-1000 דונם. בשתי דליקות בשמורת ניר עם, נשרפו כ - 150 דונם. כמו כן, ברשות הטבע והגנים הוסיפו כי כ-10,000 דונם של שמורות טבע בנגב המערבי עלו באש מאז תחילת טרור ההצתות מרצועת עזה.



חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) כתב בטוויטר בעקבות המספר הרב של השריפות כי "זה היום הכי קשה בעוטף עזה מאז תחילתו של טרור העפיפונים. החום הכבד (43 מעלות) בשילוב האש, קטלניים. מטוסי כיבוי נלחמו, כבישים נחסמו והמתנדבים הצטרפו כדי שהאש לא תתפשט לבסיס צה"ל ותגרום לאסון עצום. לאן זה עוד ימשיך? קבינט, זה הזמן לעצור את זה ולפעול! דין עפיפון כדין קסאם".



גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול אמר: "עוד יום של מאבק עיקש עבר על אנשינו בשטחים הפתוחים ותחת החום הכבד כדי לבלום התפשטות האש בכלל וליישובים בפרט. כמו פעמים קודמות אנשינו עמדו במשימה חרף הקשיים. זו דוגמה לערבות ההדדית של כל אנשי הביטחון של אשכול שפועלים בשיתוף פעולה מקצועי עם כלל הגורמים. אנו מעודכנים ועדים לכך שהנושא לא נעלם מעיני מערכת הביטחון ואנו מצפים לעקביות בגישה לסיכול האיום״.