בחיל הים מסכמים בשביעות רצון ניסוי מסכם שנערך אמש במעמקי הים במערכת הטורפדו החדשה, שתיכנס לשימוש מבצעי בצוללות כבר בתקופה הקרובה. הניסויים נועדו לבחון את כשירותה של המערכת, שהינה כלי הנשק המרכזי של הצוללת, וכן להכשירה לשימוש מבצעי בזרוע הים. הניסוי שבוצע אמש דימה ירי לעבר ספינות מטרה הדימו ספינות אויב. 

אומנם הנתונים המדויקים של יכולות אמצעי הלחימה הנם מסווגים, אך קצין בכיר בחיל הים סיפר כי טווח הטורפדו החדש לפגיעה במטרה הוא עשרות קילומטרים. כמו כן, הטורפדו מסוגל לפגוע במטרות תת ימיות בעומק של מאות מטרים, טווחים שהם מחוץ לאזור הגילוי של הצוללת, שהתפקיד החשוב לה ביותר הוא לשמור על חשאיות.

כאמור, הטורפדו מיועד לפגוע בצוללות אויב מתחת למים, אבל נועד גם לפגוע בספינות מלחמה או מטרות אחרות הנמצאות מעל המים וסמוך לחוף. הקצין הבכיר הוסיף כי "בפעם הראשונה מדובר בטורפדו דיגיטלי, ולא אנלוגי, מה שיאפשר בהמשך לשדרג את הטיל באמצעות שינוי בחומרה לפי הלקחים שילמדו וצרכים מבצעיים בהמשך". לאור היכולת הזו, בצה"ל מעריכים כי הטורפדו ישמש כנשק המרכזי של הצוללות למשך שנים רבות. 

הניסוי שבוצע אמש במהלך הלילה סיכם למעשה שנה של ניסויים שונים שנערכו בים. החלפת הטורפדו בשיטת הצוללות הוא אינו אירוע שגרתי. בעקבות הגדלת מספר הצוללות בצה"ל לשש, הוחלט בחיל הים להחליף את הנשק בכולן, הן בצוללות הישנות והן בחדשות. על המשמעות של הוספת המערכת עבור צה"ל הוסיף הקצין הבכיר:
 "מדובר בטורפדו מהמובילים בעולם, והוא ייחודי לאזור שלנו. על כן הוא מעניק לישראל יתרון טכנולוגי מובהק על מדינות אחרות באזור".

חייל בצוללת. צילום: דובר צה"ל

הטורפדו החדש של חיל הים






חייל משקיף בפריסקופ. צילום: דובר צה"ל