פרשת גונן שגב: בחברת החדשות פורסמו הערב (שלישי) פרטים חדשים מחקירתו של השר לשעבר, ועל פיהם שגב טוען כי רצה להיות סוכן כפול, וכדי לחזק את טענתו אמר כי מיד לאחר שנוצר הקשר בינו לבין האיראנים, הוא דיווח על כך לבכיר מאוד במערכת הביטחון. על פי הדיווח, שגב אמר לבכיר החדשות "נוצר קשר ביני לבין האיראנים, אני עומד לרשותכם" וציפה להוראות הפעלה שלא הגיעו. 

"המניע שלי היה לנסות לשקם את התדמית שלי שספגה מכה אנושה וכתם לאחר ההרשעה בסחר בסמים", אמר שגב בחקירה. "לא רק שלא פגעתי לביטחון המדינה, אלא קיוויתי לסייע לו".
בתוך כך, בחדשות עשר דווח כי בכירים מאוד לשעבר בצה"ל הם בין עדי התביעה נגד גונן שגב. בין העדים - יועץ בכיר לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. 

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי שגב, שהועבר היום ממתקן של השב"כ לכלא גלבוע, נעצר בחודש שעבר על ידי השב"כ והמשטרה בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל. לפני כשלושה ימים, בתום החקירה, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן.

בכאן דווח על תנאי מעצרו של שגב בכלא גלבוע, ונטען כי הוא תוכנן עבור אנשים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. כל תא שוקל פי שלושה מתא כלא רגיל, כשיש בו הרבה בטון מזוין, ברזל, ומצלמות, כדי למנוע כל ניסיון בריחה. יושבים בו אסירים ביטחוניים עם דם על הידיים, אך בשנים האחרונות השב"ס התחיל להעביר לשם גם אסירים ממשפחות פשע, שצריכים להיות בהפרדה מכל מיני סיבות. שגב יושב עם האסירים הפליליים, הוא לא בהפרדה. 

העוקץ וההתחזות 
 
בתוך כך, ב"כאן" פרסמו הערב מסמכים ששופכים אור על הסתבכותו ב-2011, חודשים ספורים לפני שגויס על ידי האיראנים, כתוצאה מהקשיים הכלכליים אליהם נקלע. לפי הדיווח, שגב היה חלק מתרגיל עוקץ של מאות אלפי שקלים, צ'קים שלא נפרעו מעולם בסך 620 אלף ש"ח. במהלכו אף התחזה לעורך דין. 
 
באפריל 2011, בעת שכבר היה בניגריה, זומן שגב לבית המשפט. הוא הודיע כי לאחר שחרורו מהכלא הבין שאין לו אפשרות להתפרנס בישראל, והקים עסק לאנרגיה סולרית, ולכן נבצר ממנו להגיע, כי יש לו מספר עסקאות שהוא עומד לסגור וכי הוא עובד שבעה ימים בשבוע. נוכח מצבו הכלכלי הקשה, הוא אינו יכול לשאת בהוצאה הכרוכה להגעה לארץ, שעומדת על 4000 או 5000 דולרים. בית המשפט לא ממש התרשם וקבע קביעות חמורות ביחס אליו. 
 
בשלב מסוים התחזה שגב לעו"ד שגיא, ואמר לאיש שנעקץ (אלי) כי אין לו מה לדאוג. על פי תמלולי השיחה, הוא אמר: "אני עו"ד שגיא, דיברנו קודם לכן. יצאתי לדבר איתך כשאני במהלך אירוע ובארוחת ערב. יובל ביקש שאדבר איתך, אין שום בעיה עם הצ'קים, יובל ערב לצ'קים, אין שום בעיה עם הכסף. הוא יגיע מחר או מחרתיים, ברגע שהוא חוזר לארץ, תקבל את הכסף. כרגע הוא לא בארץ". 
 
בית המשפט קיבל ממצאי הבדיקה שפורסמו על ידי מומחית קול, וקבע כי שגב שיקר וכי יש כאן תרגיל עוקץ. ב-2012 הוא חויב לשלם מיליון שקלים ביחד עם עוד אנשים, אך הם לא ראו את כספם. עורך דינו של הנעקץ אמר כי הם מקווים לראות את הכסף: "מקווים שניפרע מהכסף האיראני".