צה"ל שיגר הבוקר (ראשון) טיל פטריוט לעבר כלי טיס בלתי מאויש (כטב"מ) שהתקרב מכיוון סוריה לעבר הגבול עם ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי לא זוהתה פגיעה, אך הירי הניס את כלי הטיס, שחזר לשטח סוריה. מערכות ההגנה האוויריות כמו גם מערכות האיתור זיהו את האיום מבעוד מועד ובטרם חצה לשטח הארץ. מצה"ל נמסר כי הוא "לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה". בכיר בצבא אסד, שצוטט ברויטרס, אמר כי "הכלי שייורט לקח חלק במבצע צבאי בדרום סוריה".


מוקדם יותר דיווחו תושבים באזור צפת על שובל של עשן, ריח של גומי שרוף וקולות נפץ שנשמעו באזור. מעיריית צפת נמסר כי "הסיבה לרעש שנשמע ברחבי העיר הנה ירי תקין של כוחותינו לעבר מטרה במרחב סוריה".

באפריל הותר לפרסום כי מניתוח מסלול התעופה ומחקר מבצעי ומודיעיני שבוצע על חלקי מטוס איראני ללא טייס שחדר לשטח ישראל בתחילת חודש פברואר, עולה כי כלי הטיס נשא עליו חומר נפץ וכי מטרתו הייתה לבצע פעולת חבלה בשטח ישראל.

 

יירוטו של כלי הטיס האיראני על ידי מסוקי קרב סיכל פיגוע וכוונה איראנית לבצע פעולה בשטח מדינת ישראל. יצוין כי הכלי האיראני זוהה במערכות ההגנה והיה במעקב עד ליירוטו ולמעשה לא היווה סכנה בשלבי המעוף בשטח ישראל.

כמו כן, לפני כשמונה חודשים, לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר יירטו באמצעות מערכת הפטריוט כלי טיס בלתי מאויש לא מזוהה שהתקרב לגבול הישראלי ברמת הגולן.