תקרית חריגה: חייל צה"ל נפצע הבוקר (ראשון) באורח קל עד בינוני מפליטת כדור מנשקו במהלך נסיעה ברכבת מכיוון הרצליה לתחנת האוניברסיטה בתל אביב. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים. בנוסף, כוחות משטרה הגיעו לאזור הבהלה שנוצרה ברכבת. בדובר צה"ל אמרו כי "משפחת החייל עודכנה", וציינו כי "המשטרה הצבאית חוקרת את נסיבות האירוע".



בשנים האחרונות אירעו מספר תקריות של פליטות כדור, בהן זכורה במיוחד של החייל שחר סטרוג ז"ל, אשר הסתיימה באופן טרגי. כזכור, ב-20 למרץ, במהלך אימון לא מותר בנשק בחדר בו שני לוחמי דובדבן התאמנו בשליפות, ירה סמל נ' בשוגג והרג את סמל ראשון סטרוג ז"ל.



ועדת החקירה שבדקה את האירוע מאז שהתרחש, מצאה ליקויים חמורים ביחידה וכן בתרבות של משחקים בנשק, בעיקר באקדחים, שהתפשטה ביחידה והפכה לתרבות שלא נעצרה ולא נבלמה על ידי המפקדים. הוועדה מצאה לא פחות מארבעה מקרים של פליטות כדור, שבחלקן גם היו משחקים בנשק, ולמרות שהאירועים תוחקרו ביחידה הדבר לא שינה את האווירה, ובפועל לוחמים ביחידה המשיכו במשחקים בנשק ואי הקפדה על הוראות הבטיחות הנדרשות.
 
גם בכל הקשור לאכיפת החזקת הנשק נמצאו ליקויים. הועדה מצאה כי באירוע שהתרחש בחדר של הלוחמים, שהו שני הלוחמים, סמ"ר סטרוג ז"ל שנהרג וסמל נ' שנאשם בהריגה והמתינו לאימון שהתעכב. בזמן הזה הם תרגלו אחד מול השני שליפות בנשק.