ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, המציין בימים אלה 70 שנה להיווסדו, פרסם לרגל 50 שנה לחנוכת בית הספר לקצינים, בה"ד 1 במצפה רמון, סרט נדיר מהטקס הרשמי של חנוכת הבסיס. במסגרת הטקס המרגש, שהתקיים במאי 1968, נערך אירוע בר-מצווה והנחת תפילין ליתומי צה"ל ומשפחות שכולות. בפתיחת הסרט ניתן לראות את רגעי הנפת הדגל ואת כניסתו הרשמית ונאומו על בימת הכבוד של הרמטכ"ל דאז, חיים בר-לב.



טקס חנוכת בה"ד 1. צילום: ארכיון צה"ל
מיד אחר כך נראה ראש הממשלה לשעבר, דוד בן-גוריון, שהתגורר לא הרחק משם, בשדה בוקר, יושב בקהל וחוזה בניצנים של חזונו להפרחת הנגב. בסרט גם מצולם מבנה הבסיס, שלא השתנה עד היום, המקיף את החצר בה נערך הטקס. את הטקס הרשמי מלווה תזמורת צה"ל ומצעד מרשים של חיילי וחיילות צה"ל. במסגרת הטקס שנערך לאחר מלחמת ששת הימים, התקיים אירוע בר מצווה והנחת תפילין ליתומי צה"ל באולם "היכל הפאר" בבסיס.
 
בסרט ניתן לראות את השולחנות החגיגיים ואת ילדי בר המצווה בחולצות לבנות. סביב שולחן הכבוד ישבו, בין היתר, האלופים אריאל שרון ושייקה גביש ובני המשפחות השכולות. במהלך האירוע הצטרף לחוגגים שר הביטחון דאז, משה דיין, מלווה במחיאות כפיים ובהתרגשות גדולה והתיישב ביחד עם ילדי בר-המצווה. הסרט מסתיים בדברי ברכה של דיין והופעה של ילדי בר המצווה מנגנים בתזמורת.