ההתחממות באזור הגבול נמשכת: צה"ל ביצע היום (שני) לעבר ארבעה מחבלים שחצו את גדר המערכת וניסו להצית עמדה נטושה בדרום רצועת עזה. הפלסטינים חצו את גדר המערכת לשטח הארץ כשהם מצוידים בקאטרים וחומרי בערה, וניסו להצית עמדת צלפים נטושה. כוח צה״ל ביצע מרדף אחר המחבלים, במהלכו ביצע ירי לעברם, וכתוצאה מכך נהרג מחבל, בעוד שאחר נפצע אנוש, ופונה לטיפול רפואי. אחר, לעומת זאת, הועבר לחקירת כוחות הביטחון.


בצה"ל הסבירו כי "הכוח פעל במהירות כנגד הפרת הריבונות הישראלית וניסיון הפגיעה בתשתיות ביטחוניות. חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועה וממנה ועומד מאחורי ניסיונות חצית הגדר והפגיעה בתשתיות ביטחוניות. צה״ל רואה בחומרה אירועים אלו וימשיך לפעול למולם באופן חד ותקיף".

הפלסטינים טוענים גם כי בעקבות האירוע ביצעו חמושים אש חיה לעבר כח צה"ל מאזור רפיח. כמו כן, עוד דווח כי טנק ישראלי ירה לנקודת תצפית של חמאס באזורא. מצה"ל נמסר כי "במהלך האירוע כוח צה״ל דיווח על שמיעת ירי לעברו, אין נפגעים לכוחותינו".

לפני חמישה ימים בלבד סוכל ניסיון חדירה נוסף מהרצועה, כאשר כח של צה"ל שני מחבלים שהתקדמו בזחילה לכיוון גדר המערכת בניסיון לחדור מדרום רצועת עזה לעבר שטח הארץ. מדובר צה"ל נמסר אז כי הכוח הגיב בירי באמצעות טנק לעבר המחבלים וסיכל את ניסיון החדירה. במקום האירוע זוהו בקבוקי תבערה. 
 
יום לפני כן זיהה כוח צה"ל זיהה שלושה מחבלים שחיבלו בגדר וניסו לחדור לשטח הארץ מדרום רצועת עזה. החיילים הגיבו בירי לעבר המחבלים וסיכלו את החדירה. לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, בעקבות הירי נפגעו ארבעה פלסטינים בסך הכל.