ניסיונות הריגול של חמאס נמשכים: ארגון הטרור בנה והפיץ מספר אפליקציות, בהן אפליקציית היכרויות ואפליקציה לצפייה במשחקי המונדיאל, במטרה לחדור למכשירי טלפון ניידים של חיילים, ולהשתמש בהם לאמצעי מעקב ואיסוף מידע, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בנוסף לכך, ניסו בארגון להפיץ את האפליקציות שהועלו לחנות האפליקציות של גוגל, דרך פרופילים מזוייפים ברשתות החברתיות לפתות חיילים וחיילות להוריד את האפליקציות ובכך להחדיר לרגל אחריהם.



האפליקציות היו יכולות לאפשר לחמאס לאסוף מידע ולהפעיל את הטלפון ללא ידיעת החייל בהקלטות, צילום תמונות ווידאו ואיכון המקום של החיילים, כל זאת בשלט רחוק. קצין בכיר באמ"ן סיפר שבשל ערנות החיילים, המודעות והדיווח המוקדם של עשרות חיילים לא נגרם נזק בטחוני למרות הפוטנציאל שהיה. ובעקבות זאת, בצה"ל הוחלט להקדים את היציאה למבצע תודעתי וסיכולי רחב- "לב שבור" לאחר שהבחינו בימים האחרונים כי למרות שחמאס זיהה שנכשל עם אפליקציות ההיכרויות המזויפת, שלאחר שנחשפו והורדו מהאתר של גוגל, בנו לוחמיו אפליקציה נוספת לצפייה במשחקי המונדיאל.



"חמאס לא מצליח להגיע לבעלי תפקידים מסווגים"





מעבר לשימוש באפליקציות מזוייפות, חמאס בפעם הזו ניסה להתכתב באופן ישיר בוואטאפ באמצעות מספר טלפון מזויף, עם חיילים וחיילות, גם במקרים האלה עלה חשד מידי ובכמה מקרים חיילות דיווחו על הנסיונות ליצור איתם קשר. רק לפני שנה ביצע חמאס ניסיון דומה, וניסה להחדיר את תוכנת ריגול לטלפונים, באמצעות הרשתות החברתיות. כמו במקרה הקודם, גם הפעם חמאס עושה שימוש בפרופילים מזויפים, ובצה"ל זיהו עד עכשיו 11 פרופילים שכאלה, 8 ברשת הפייסבוק ועוד 3 בוואטסאפ.



בחלק המקרים הדמויות המזויפות, ניהלו בינן לבין עצמן קשר וירטואלי, זאת בניסיון להגביר את האמינות בעיני מי שרואה את הפרופיל המזוייף. הקצין הבכיר באמ"ן אמר כי למרות הניסיון, הם לא מזהים התקדמות טכנלוגית יוצאת דופן בחמאס בתחום הזה, חמאס לא מצליח להגיע לליבת הסוד של צה"ל וגם הפעם לאחר הבדיקות שנעשו, לא התגלה נזק ביטחוני. הגורם הוסיף כי מאות חיילים קיבלו פניות, אך מעטים מאוד, בודדים בלבד, הורידו את התוכנות הזדוניות. רוב הפניות הם לחיילים בסדיר והחמאס לא מצליח להגיע לבעלי תפקידם מסווגים או יחידות מיוחדות, כי הם לא חשופים אליהם ברשתות החברתיות.