הפליטים הסוריים ממשיכים בטרגדיה שמלווה את חייהם בשבע השנים האחרונות, מאז פרוץ מלחמת האזרחים במדינה השסועה. בימים האחרונים, בעקבות מסע הכיבוש של בשאר אסד והכוחות הרוסיים שעוזרים לו, הביאו את הפליטים את הגבול הישראלי, שהם משוועים לעזרה רפואית והישרדותית בגיהנום בו הם חיים.

הלילה, במהלך מתוכנן ומתואם עם כוחות הביטחון, הובאו לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת ארבעה אזרחים מסוריה ביניהם. גבר בן 30, הסובל  מפגיעות ירי בגפיים,  חזה ופנים, זכר למלחמה המתרחשת, שהוא מטופל במצב בינוני, בהכרה ואף צפוי לעבור ניתוח.  יחד עמו הגיעו גם צעיר בן 23 עם פגיעות בגפיים ובבטן מפיצוץ מרגמה, כשהוא מטופל במצב בינוני-קשה במחלקה הכירורגית.
בבית החולים שמו דגש על כך שגם ילדה בת שלוש, הסובלת מתשישות ,כאבים ואנמיה קשה, הגיעה לטיפול בבית החולים, ועוברת בדיקות מקיפות, על מנת לעזור לה, כשהיא תטופל במחלקת ילדים. יחד איתה הגיעה גם אמה, אישה בת 30, בהריון, בשבוע ה-37 עם תאומים, אשר מאושפזת במחלקת יולדות, ועוברת בדיקות מקיפות. סך הכל ישנם כתשעה פצועים סוריים, אשר הגיעו מאזור הגבול.

מאז שנת 2013 קיבלו למעלה מ־3,500 פצועי מלחמה סורים טיפול רפואי בישראל. על רקע המבצע שמנהל בימים אלה צבא אסד בסיוע ובגיבוי רוסי בדרום המדינה, גבר לאחרונה זרם העקורים והפצועים. בליל שישי האחרון קלטה "עוצבת הבשן" שישה פצועים סורים, מתוכם ארבעה ילדים, והעניקה להם טיפול ראשוני מציל חיים טרם העברתם לבית חולים בארץ.

הלחימה באזור הגבול נמשכת ומעוררת עניין גם במערכת הביטחון הישראלית. גורם ביטחוני התייחס להערכות כי כבר בשבועות הקרובים ישוב צבא אסד לשלוט לאורך הגבול עם ישראל ואמר כי "במידה וסוריה תשוב לשלוט, גם אונדו"ף צריך לחזור באופן מידי לעמדות והבסיסים אותם נטש, על פי הסכם הפרדת הכוחות מ- 1974".