ויכוח לוהט: ג'ודי ניר מוזס החליפה היום (ראשון) את לאה לב בתכנית "מועדון ארוחת הבוקר" של שי גולדשטיין ולאה ב-103FM, ובמהלך הפינה ההומוריסטית "מה הוא אומר", התלקח בינה לבין השדר הוותיק ויכוח סוער בדבר סוגיית העפיפונים הבוערים. הכל התחיל כאשר הושמע הראיון בו קרא שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, לשרוף שדות בעזה בתגובה לטרור העפיפונים.



 


ג'ודי: "מה זאת אומרת להדליק אש בעזה"?
שי: "שאנחנו נדליק את עזה בתמורה, עין תחת עין. יש בזה היגיון, לא אומר שלא. אבל, את מי נשרוף? את העזתים המסכנים האלה שגם ככה חרא להם? בוא נשרוף את החאמסניקים. בוא נצית את הבתים של החמאסיניקים בכל פעם שמציתים אצלנו איזשהו שדה. לא את האזרחים, עזבו את האזרחים".
ג'ודי: למה?
שי: "עזבי את האזרחים". 
ג'ודי: "מה, זו הולכת להיות שיחה רצינית עכשיו? כי אני דווקא חושבת שצריך עין תחת עין במקרים האלה כי שום דבר אחר לא עוזר". 
שי: "עין תחת עין, אבל לא על האזרחים".
ג'ודי: "אבל למה על האזרחים שלנו? כולם שם חמאסניקים, הרוב הגדול הצביע שם לחמאס". 
שי: "לא כולם הצביעו לחמאס, וזה לא באמת בחירות דמוקרטיות שמישהו הצביע שם נגד החמאס. הם כבר הראו מה קורה כשמישהו מצביע נגדם, הם זורקים אותך מהגג. זה לא חוכמה להגיד הצביעו לחמאס, אם החמאס היה שולט פה גם את היית מצביעה לו, לא הייתה לך ברירה, כי היו הורגים אותך ואת המשפחה שלך אם לא".
ג'ודי: "תחשוב על כמה מהפכות התחילו גם בעולם הערבי מזה שאנשים התמרדו נגד השלטון של החולירות הרעים המגעילים האלה. אנחנו גם לא יכולים לשבת כמו אתה יודע מה".
שי: "לא אמרתי. אבל צריך לחסל את החמאס, מה אין לנו את היכולת לחסל אותו? בעלך לשעבר היה סגן שר הביטחון. אז הוא יודע ואת יודעת שאפשר לחסל את החמאס". 
ג'ודי: "אם אני הייתי ראש ממשלה הייתי הרבה יותר אגרסיבית ממה שבוגי אמר. אני חושבת שרק האזרחים יכולים להביא את השינוי. אתה יודע כמה כסף בא לעזה, בוכים שם מהבוקר עד הלילה. אל תצביעו לפאקינג חמאס"!
שי: "זה לא בחירות. נראה לך שמישהו יכול להצביע? זה כמו שברוסיה תגידי לאנשים לא להצביע לפוטין". 
ג'ודי: "פה יש להם אופציה והם מצביעים לחמאס, והכי קל לך לשבת פה בתל אביב ושהשדה שלך לא נשרף".
שי: "הינה, עוד פעם תל אביב. אני בכלל לא יושב בתל אביב, פה גבעתיים, ואני גר בכלל בכוכב יאיר". 
ג'ודי: "אני אומרת שאנחנו לא סובלים מזה על בסיס יומי, מי שסובל מזה על בסיס יומי זה אלו ששורפים להם את השדות. אני מבינה את בוגי והייתי גם רוצה לעשות משהו דרסטי בעזה. אני אומרת את האמת וסליחה שאני נשמעת כמו הצל". 

חוליית מפריחי עפיפונים. צילום: רויטרס
חוליית מפריחי עפיפונים. צילום: רויטרס

 
בשלב הזה, שי רצה להפסיק את הויכוח, תוך שהוא אומר שהוא בעד "לשרוף את החמאסניקים באש", אך ג'ודי המשיכה וקראה לעברו בכעס: "די להיות יפה נפש". 
 
שי: "כאילו להיות יפה נפש זה דבר רע. בוא נהיה כולנו מכוערי נפש, כי יפה נפש זו קללה, להיות יפה בנפש זה נהיה קללה". 
ג'ודי: "אתה צריך להיות חרא כדי לענות למישהו שמתייחס אליך חרא. זה העולם נקודה".
שי: "אתה צריך להיות חרא ולהשמיד את מי שמנסה להשמיד אותך, שבמקרה הזה זה ארגון החמאס, הוא זה שמנסה להשמיד אותך. בוא במקום להרוג ילדים פלסטינים תהרוג את החמאסניקים".
ג'ודי: לא רוצה להרוג ילדים פלסטינים.
שי: את רוצה. אם תשרפי להם את הבתים בתוך האזור הכי צפוף בעולם, את תשרפי ילדים פלסטינים. זה מה שאת רוצה ג'ודי? לשרוף ילדים פלסטינים? 
ג'ודי: הם רוצים לשרוף ילדים יהודים? שישמרו על הילדים שלהם. 

הויכוח נקטע לאחר ששי הכריז כי בכל אופן לא יגיעו לכל הסכמה, ואז עברו השניים לדבר על הרב שלמה אבינר, תוך שג'ודי מציינת את סלידתה ממנו.