המטרות שצה"ל תקף הלילה היו אמצעי תצפית ומודיעין של גורמים איראניים בשטח סוריה שמתארחים בבסיסים של הצבא הסורי, כך לפי דיווח שפורסם הערב (חמישי) בכאן. 



כזכור, צה"ל תקף הלילה שלוש עמדות צבאיות בסוריה בתגובה לחציית כלי טיס סורי בלתי מאויש שיורט אתמול. התקשורת הסורית כי מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה סיכלה מתקפה של חיל האוויר הישראלי נגד מטרות של צבא אסד באזור קוניטרה. סוכנות "sana" דיווחה כי גורם צבאי אמר שהמתקפה ליד חאדר גרמה לנזק לרכוש בלבד. 


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר במהלך תדרוך שקיים לעיתונאים ברוסיה כי "ישראל מתואמת לחלוטין עם ארצות הברית בנושא המצב בסוריה". עוד הוסיף, כי  "יש שלושה דברים הנמצאים בראש העדיפויות. ראשית - התרחקות הכוחות האיראנים והכוחות של חיזבאללה מהגבול עם ישראל, הוצאת הטילים האיראנים ארוכי הטווח משטחי סוריה ולוודא כי אנשים אינם נרצחים באזור החיץ בין המדינות", הסביר ראש הממשלה.



הוא ציין כי "הרוסים הרחיקו את הכוחות האיראנים מרחק של עשרות קילומטרים מהגבול, וכי עד עכשיו התרחשו רק מספר מקרים בודדים של מליציות איראניות או שיעיות, שחזורו לגבול במסווה של כוחות סורים".