דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר היום (שבת) כי גל התקיפות ברצועת עזה הוא הרחב ביותר מאז מבצע צוק איתן. "ישנם שלושה וקטורים שמתרחשים ולא ניתן להמשיך בהם: 1. טרור האש. 2. פעולות טרור נגד כוחותינו ועל הגדר. .3. ירי רקטות בתגובה לתקיפות שלנו. אנחנו מתכוונים לעצור את שלושתם".

דובר צה"ל הוסיף: "במהלך הלילה תקפנו שתי מנהרות ועוד שני מתחמים לוגיסטיים של חמאס שמשמשים אותם לטרור האש. במהלך הלילה חמאס ירה כ-30 רקטות, ו-27 פצמ"רים. יירטנו 7  מתוך 30. השמדנו את מפקדת גדוד בית להייא. זו  התקיפה הרחבה ביותר מאז צוק איתן: 40 מטרות. תקיפה והשמדה של כל מפקדת הגדוד. אנחנו יודעים לעשות את זה לכל גדוד".

תצלום אוויר של מפקדת גדוד חמאס בבית להייא. צילום:דובר צה"ל
תצלום אוויר של מפקדת גדוד חמאס בבית להייא. צילום:דובר צה"ל

 

מנליס אמר כי "טרור האש פוגע בתחושת הביטחון בעוטף ויש לנו כוונה לשים גם לזה סוף. רק מה-30 במרץ יש בעזה כ-150 הרוגים ברצועה. לא עצרנו את העבודות בגדר ותקפנו מטרות תשתית רבות של חמאס. אין כאן עניין של חוסר יכולת של צה"ל לטפל בכמה זירות במקביל. חמאס מבצע גם כעת ירי".

"מוקדם לדבר על מבצע רחב. הבשילו תנאים שבעקבותיהם הוחלט לפעול גם מבחנה מודיעינית ויכולת שלנו וגם מבחינת האירועים שהתרחשו. נגביר את דרך הפעולה והעוצמה שלנו ככל שנידרש. הבנו עוד לפני שנגיע יום כזה והגענו אליו מוכנים".